عصر خودرو

توافق صلح تجاری نزدیک است، بازارها به هیجان آمدند

عصر بازار- بازارهای آسیایی در پی سرخوشی سرمایه گذاران نسبت به توافق ضمنی آمریکا و چین با روند افزایشی همراه شدند.

توافق صلح تجاری نزدیک است، بازارها به هیجان آمدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، برنامه ریزی های رییس جمهور چین برای سفر به آمریکا و درخواست وی برای آماده سازی جزئیات توافق نامه برای امضا، موجب رشد غیر منتظره شاخص ها در بازارهای آسیایی شد.

    بر اساس این گزارش، معاون اول رئیس جمهور چین با استیو منوچین و نماینده تجارت بین الملل کاخ سفید به طور همزمان کنفرانس تلفنی داشت تا برای همکاری های بین المللی بیشتر تصمیمات آتی را اتخاذ کنند. کارشناسان معتقدند این روند موجب بهبود بازارها و بازگشت امید نسبت به امضا یک توافق نامه صلح تجاری شد.

    اما هنوز جزئیات این توافق نامه و مفاد آن فاش نشده و بازارها در خصوص امتیازهایی که این دو کشور برای یکدیگر در این توافق نامه قائل شده است مشکوک است.

    منوچین در تازه ترین اظهارات خود اعلام داشته که به نظر نمی رسد تا آخر ماه مارچ بنا بر وعده هایی که داده شده بود این توافق نامه به امضا برسد به این دلیل که مفاد توافق نامه نیاز به بررسی های کارشناسی دارد که زمان بر است .

    به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد 0.5 درصدی همراه شد در حالی که شاخص شانگهای چین 1.3 درصد رشد کرد.

    نیکی ژاپن یک درصد مثبت شد و شاخص کاسپی کره جنوبی با روند مثبت 0.9 درصدی معاملات را خاتمه داد.

    اما در بازارهای اروپایی، روند حرکتی متغیرهای بازار این منطقه نیز در شب گذشته در مدار صعودی طی شد و افزایش قیمت سهام شرکت ها و بانک های موجود در صنایع بانکداری و خدمات مالی، بازار این منطقه را سبزپوش کرد.

    رای نمایندگان مجلس بریتانیا در به تاخیر انداختن طرح برگزیت در ساعات کاری دیروز، موجب رشد سهام بانک ها و افزایش شاخص های اروپایی شد.

    ماساهیرو ایچیکاوا، تحلیل گر ارشد موسسه مدیریت دارایی سومیتومو میتسویی، در این خصوص اظهار داشت: انتظار سرمایه گذاران این بود که در پایان ماه مارچ توافق صلح تجاری میان چین و آمریکا منعقد شود به همین دلیل هر تاخیری می تواند بازارها را با یک روند جدید رو به رو کند و این فرضیه را برای بازارها متصور شود که توافقی در کار نیست به همین دلیل تاخیر در توافق نامه صلح تجاری به نفع بازارها نیست.

    در بازار ارز جهانی نیز، قیمت استرلینگ بریتانیا در مقایسه با دلار با رشد 0.7 درصدی رو به رو شد.

    برچسب ها