عصر خودرو

افزایش دوباره قیمت مرغ در خراسان‌شمالی

عصر بازار- مدیر عامل اتحادیه مرغ داران خراسان شمالی گفت: فروش مرغ زنده با قیمت ۸۹۵۰ تومان در خراسان شمالی منطقی تر است.

افزایش دوباره قیمت مرغ در خراسان‌شمالی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، عباس پور با اشاره به اینکه طی دو سه روز اخیر  گوشت مرغ با قیمت 11 هزار و 500 تومان در بین مردم عرضه می‌شد، افزود: اما از روز گذشته قیمت فروش گوشت مرغ تغییر یافت و گوشت مرغ با قیمت 12 هزار و 850 تومان به فروش می‌رسد.

    به گفته وی هم اکنون مرغ زنده با قیمت هشت هزار و 950 تومان از درب مرغداری به کشتارگاه حمل خواهد شد.

    عباس پور در پاسخ به این سوال که چرا قیمت توزیع گوشت مرغ از 11 هزار و 500 تومان به 12 هزار و 850 تومان بعد از چند روز تغییر یافت، اظهار کرد: قبول رقم کنونی از سوی مرغداران منطقی تر است. اگر قیمت مرغ از درب مرغداری به کشتارگاه با رقم 9 هزار و 500 تومان برسد، مرغدار نیز از تولید خود سود خواهد کرد.

    رئیس اتحادیه قصابان و مرغ فروشان بجنورد پیش از این و در روز یکشنبه 19 اسفند گفته، از روز گذشته توزیع مرغ با کیلویی 11 هزار و 500 تومان در بجنورد آغاز شد و فروش بالاتر از آن تخلف محسوب می‌شود.

    قاسم زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تا قبل از آن قیمت هر کیلوگرم مرغ 14 هزار و 500 تومان بوده است، افزود: متاسفانه مردم تصور می کنند که این مرغ، مرغ تعاونی است و برای خرید آن دوباره صف های طولانی تشکیل شده بود. همین تصور اشتباه موجب شده تا برخی از مردم بیش از نیاز خود مرغ را خریداری کنند.

    وی با بیان اینکه نیاز مردم شهر بجنورد به گوشت مرغ 20 تن در روز بوده است، اظهار کرد: قرار بود توزیع مرغ از صبح امروز، شروع و تا شب ادامه پیدا کند اما هم اکنون این میزان از مرغ در فاصله زمانی بسیار کوتاهی به اتمام رسیده است.

    قاسم‌زاده تصریح کرد: میزان فروش مرغ در واحد تجاری، روزانه حدود 300 تن بود که فروش آن شاید تا شب هم به پایان نمی‌رسید اما طی امروز 300 کیلو مرغ در فاصله 40 دقیقه به پایان رسید. به عنوان مثال  امروز خانواده‌ای بود که سه نفر از آن در صف ایستاده و با یک کارت بانکی، هر یک دو کیلوگرم مرغ خریداری کردند.

    برچسب ها