عصر خودرو

عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر:

ارزش‌گذاری سهم به نفع سهام‌داران خرد است/ قول می‌دهیم از سهم حمایت کنیم/ «بزاگرس» یکشنبه به فرابورس می‌آید

عصر بازار- سهام شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر روز یکشنبه هفته آینده عرضه اولیه می‌شود.

ارزش‌گذاری سهم به نفع سهام‌داران خرد است/ قول می‌دهیم از سهم حمایت کنیم/ «بزاگرس» یکشنبه به فرابورس می‌آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدای نشست خبری بررسی وضعیت شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر، مالک رحمتی عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه این سازمان به دنبال عرضه 70 درصد از پرتفوی در بازار سرمایه است، افزود: پس از عرضه نیروگاه کوثر که روز یکشنبه انجام می‌شود، شرکت‌های مرغ ماهان، کشت و صنعت شریف، هلدینگ سرمایه گذاری گروه کشاورزی و 7 شرکت مادر تخصصی دیگر متعلق به این سازمان هم در بورس و فرابورس عرضه خواهند شد.
    به گفته وی، به احتمال زیاد عرضه اولیه شرکت مرغ ماهان پیش از سال جدی انجام می‌شود.
    رحمتی با اشاره به اینکه سازمان اقتصادی کوثر همواره به دنبال شفافیت در عملکرد و نظارت عمومی است، اضافه کرد: برای افزایش بهره‌وری شرکت‌ها به دنبال پذیرش آنها در شرکت بورس و فرا بورس هستیم تا بیش از پیش در بازار سرمایه نقش آفرینی کنیم.
    عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر در خصوص ارزش‌گذاری این شرکت نیز بیان کرد: ارزش‌گذاری نیروگاه زاگرس کوثر به طور مناسب و به نفع سهام‌داران خرد انجام شده و این نیروگاه یکی از مهمترین نیروگاه‌های صادراتی به عراق است. همچنین این نیروگاه تنها یک نیروگاه محض نیست و برنامه‌های توسعه‌ای مناسبی دارد.
    وی به مطالعات انجام شده برای راه‌اندازی نیروگاه «بیو گاز» اشاره کرد و اظهار کرد: نیروگاه کوثر برنامه‌های بلندمدتی را برای بهره‌برداری از انرژی‌های نوظهور در نظر دارد؛ همچنین طرح توسعه این شرکت با همکاری بانک صنعت و معدن در حال اجرا است تا با استفاده از توان داخلی و بهره‌گیری از توان شرکت «مپنا» تکمیل شود.
    رحمتی ابراز امیدواری کرد که برنامه افزایش سرمایه با توجیه اقتصادی مناسب در سال آتی انجام شود و افزود: سازمان اقتصادی کوثر به حمایت از سهام خرد خود متعهد است و قول می‌دهیم که حمایت لازم را از این سهم داشته باشیم. پیش از این نیز در عرضه اولیه «سبحان» این حمایت دیده شد.
    در ادامه این نشست، محمد جعفری انارکی مدیرعامل شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر نیز گفت: نیروگاه زاگرس دارای 4 نیروگاه گازی در زمینی به مساحت 20 هکتار در نزدیکی شهر کرمانشاه است که توسط شرکت «مپنا» ساخته شده و پس از آن به عنوان رد دیون به «بنیاد شهید» واگذار شده است و اکنون تولیدی نزدیک به 2 میلیون و 600 مگاوات ساعت در سال دارد.
    وی در خصوص بهره‌برداری از انرژی‌های نو و تجدید پذیر نیز گفت: «نیروگاه بیوگاز دامی» اولین نیروگاه در این بخش در ایران است که از کود دامی برای تولید برق استفاده می‌کند. همچنین ضریب بهره‌برداری نیروگاه زاگرس کوثر در حال حاضر 62 درصد است که با انجام سیکل ترکیبی افزایش چشم‌گیری خواهد داشت.

    برچسب ها