عصر خودرو

۵ سال سخت در انتظار پکن است

دشواری‌های چین برای حفظ رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی

عصر بازار- «چاینا سکیوریتیز ژورنال»، به نقل از یک مشاور ارشد دولتی نوشت: چین در سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، برای تحقق رشد ۶.۵ درصدی خود، با موانع بسیاری مواجه است.

دشواری‌های چین برای حفظ رشد اقتصادی ۶.۵ درصدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، «چاینا سکیوریتیز ژورنال»، از قول یک مشاور برجسته دولتی اعلام کرد: به دلیل کاهش تقاضای جهانی و همین‌طور افزایش هزینه‌های کارگران، چین، حدفاصل سال‌های 2016 تا 2020، برای تحقق رشد 6.5 درصدی، با دشواری بسیاری روبرو خواهد بود.

    به‌گزارش خبرگزاری رویترز، «لی وی»، رییس مرکز تحقیقات توسعه شورای دولتی چین، این اظهارات را در همایشی که هفته پیش برگزار شد، بیان کرد. وی در ادامه گفت: در طول اصلاحات 30 سال اخیر و عرضه خود به جهانیان، تولید ناخالص داخلی چین توانست رشد حدودا 10 درصدی را تجربه کند. بنابراین، در مقایسه با این رقم، رشد 6.5 درصدی قطعا رقم قابل توجهی برای این کشور محسوب نمی‌شود. با این حال، چین هم‌اکنون برای تحقق همین رشد هم با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

    «لی وی» افزود: مهمترین عوامل قریب‌الوقوع برای اقتصاد چین به احتمال فراوان، کندی اقتصاد جهان، افزایش هزینه‌های کارگری که مزایای رقابتی چین را کاسته و افزایش نگرانی‌های زیست محیطی خواهند بود؛ این بدان معناست که این کشور با سرعت گذشته قادر نخواهد بود زمین‌های زراعی خود را برای استفاده صنعتی تغییر کاربری داده و با سرعت زیادی روند صنعتی شدن خود را ادامه دهد.

    «شی جین‌پینگ»، رییس‌جمهور چین، اخیرا اعلام کرده که کشورش برای تحقق اهداف خود مبنی بر رشد دو برابری تولید ناخالص داخلی و درآمد سرانه در سال 2020 در مقایسه با سال 2010، نباید میانگین رشد سالانه خود را طی 5 سال آینده پایین‌تر از 6.5 درصد حفظ کند.

    چین، همچنین قصد دارد در تاریخ 19 ژانویه، آمارهای نرخ رشد سه‌ماهه چهارم و آمار سالانه تولید ناخالص داخلی خود را منتشر کند. انتظار می‌رود که در این گزارش، شاهد رشد حدودا 7 درصدی باشیم که بدین ترتیب، این کندترین رشد اقتصادی چین طی ربع قرن گذشته خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها