عصر خودرو

سهام تامین سرمایه نوین عرضه شد

عصر بازار- سهام تامین سرمایه نوین، به عنوان سومین شرکت تامین سرمایه در بازار سرمایه عرضه میشود. نشست خبری عرضه این شرکت ۲۲ اسفند ماه با حضور ولی نادی‌قمی مدیرعامل تامین سرمایه در محل شرکت بورس تهران برگزار شد.

سهام تامین سرمایه نوین عرضه شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ابتدای این نشست نادی قمی مدیرعامل تامین سرمایه نوین در خصوص تاریخچه این شرکت گفت: گروه تأمین سرمایه نوین، اولین بانک سرمایه گذاری فعال در کشور است که در راستای اجرای مفاد قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه 1384 ،با مشارکت بانکهای تجاری و هلدینگهای صنعتی و مالی معتبر در سال 1385 ایجاد و در سال 1387 با سرمایه اولیه پرداخت شده یک هزار میلیارد ریال، مجوز فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است.
    وی افزود: موضوع اصلی فعالیت مطابق اساسنامه شرکت عبارت است از پذیره‌نویسی، تعهد پذیره‌ نویسی و تعهد خرید اوراق بهادار در عرضه های ثانویه، عرضه اوراق بهادار، فرآیند ثبت اوراق بهادار ناشر در هریک از بور سها، ادغام، تملک، تجدید ساختار سازمانی و مالی شرکتها، امور مدیریت ریسک، آماده سازی شرکتها جهت رتبه بندی، امورسرمایه گذاریها، ارائه  خدمات مدیریت داراییها، ارائه خدمات  مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری و ادارة صندوق مزبور، کارگزاری، سبدگردانی، بازارگردانی، کمک به شرکتها در تأمین منابع مالی و اعتباری، کمک به شرکتها جهت صدور، تأیید و قبول ضمانتنامه‌ها است.
    مدیر عامل تامین سرمایه نوین در خصوص اقدامات این شرکت گفت: انتشار اولین صکوک اجاره در کشور، انتشار اولین صکوک مرابحه در بازار سرمایه، انتشار اولین صکوک سفارش ساخت و یا استصناع و اولین در ارائه خدمات 
    بانکداری اختصاصی و مدیریت ثروت برجسته ترین اقدامات و دستاوردهای تامین سرمایه نوین است.
    به گفته وی، مدیریت اولین کنسرسیوم تامین مالی از طریق اوراق بدهی، راه اندازی اولین صندوق بازارگردانی در کشور، تأسیس اولین و بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، انتشار اولین صکوک دولت جمهوری اسالمی ایران، فعال ترین تامین سرمایه ایران برای سه سال متوالی 94- 96 بنا به انتخاب سازمان بورس و اوراق بهادار و راه اندازی و مدیریت مرکز آنالین سرمایه گذاری نوین، Nib Market با بیش از یکصد هزار مشتری از دیگر دستاوردهای این تامین سرمایه است.
    نادی قمی افزود: شرکت تامین سرمایه نوین شامل 55 نفر است، که از این تعداد 24 درصد دارای مدرک کارشناسی،51 درصد  دارای مدرک کارشناسی ارشد و 18 درصد دکتری و دانشجوی دکتری هستند.
    وی اضافه کرد: حجم کل اوراق منتشره با مشاورة تامین سرمایه نوین از ابتدای تاسیس تا کنون به میزان 262،63 میلیارد ریال بوده، همچنین حجم کل اوراق تحت تعهد بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی از ابتدای تاسیس تا کنون به میزان 718،50 میلیارد ریال است.
    نادی قمی ادامه داد: 18 هزار و 933 میلیارد ریال از اوراقی که تحت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی تامین سرمایه نوین بوده، سر رسید شده است، که تعهدات مذکور بدون مواجهه با ریسک نبود نقدینگی کافی، یا ریسک نکول به اتمام رسیده که این امر یک موفقیت بزرگ برای تامین سرمایه محسوب می شود.
    مدیر عامل این تامین سرمایه در شرف ورود به بازار سرمایه اظهار کرد: تا کنون حدود 35 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه با مشاوره شرکت تامین سرمایه نوین در بازار سرمایه انجام شده است.
    وی ادامه داد: همچنین 6 شرکت سهامی عام با مشاوره شرکت تامین سرمایه نوین در بازار سرمایه تاسیس و سهام آنها عرضه شده است. به گفته وی، شرکت تامین سرمایه نوین در فرآیند تاسیس شرکت های سهامی عام و یا فرآیند افزایش سرمایه شرکتهای سهامی عام از محل مطالبات و آورده نقد، تعهد پذیره‌نویسی جهت افزایش سرمایه به مبلغ 12 هزار و 555 میلیارد ریال سهام را عهده‌دار بوده است.
    به گفته او پیش بینی سود 380 میلیارد تومانی ) 55تومان به ازای هر سهم( برای سال 97 کامال منطقی است و قیمت عرضه اولیه 220 تومان خواهد بود.
    نادی قمی همچنین سود خالص برای سال 98 را حدود 408 میلیارد تومان اعلام کرد.

    برچسب ها