عصر خودرو

جزییات عرضه اولیه ۵ درصدی سهام بیمه معلم در فرابورس

عصر بازار- عرضه اولیه ۵ درصد سهام شرکت بیمه معلم شامل ۷۵ میلیون سهم این شرکت روز شنبه آینده ۲۵ اسفند ماه در فرابورس انجام می‌شود.

جزییات عرضه اولیه ۵ درصدی سهام بیمه معلم در فرابورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمد ابراهیم تحسیری مدیرعامل شرکت بیمه معلم در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: عرضه اولیه سهام این شرکت بیمه‌ای با سرمایه 150 میلیارد تومانی، در حالی در آخرین شنبه سال 97 در بازار دوم معاملات فرابورس انجام می‌شود که در این عرضه اولیه برای هر شخص حقیقی و حقوقی 750 سهم، در محدوده قیمتی 260 تا 270 تومانی هر سهم تعیین شده است.

    سطح توانگری

    مدیرعامل شرکت بیمه معلم در پاسخ به سوال خبرنگار ایبِنا درباره سطح توانگری این شرکت گفت: سطح توانگری بیمه معلم بر اساس گزارش‌های مالی و عملکردی نیمه اول سال جاری در سطح دو است که با جهش پرتفوی بزودی یک خواهد شد.

    پرونده‌های مفتوح

    تحسیری در پاسخ به سوال دوم ایبِنا درباره وضعیت پرونده‌های مفتوح خسارت اظهار داشت: تا به امروز زیر 5 درصد پرونده‌های خسارت تسویه نشده است.

    متعهد خرید

    وی افزود: متعهد خرید در این عرضه اولیه شرکت سرمایه‌گذاری سامان فرهنگیان(سهام خاص) با سقف تعهد خرید 50 درصد سهام قابل عرضه در عرضه اولیه و مدیر عرضه نیز شرکت کارگزاری امین آوند اعلام شده است.

    برنامه افزایش سرمایه

    همچنین در امید نامه شرکت بیمه معلم از برنامه افزایش سرمایه 233.3 درصدی طی مدت 4 سال خبر داده که با اتکا به مصوبه هیات وزیران مبنی بر الزام افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه طی چهار سال صورت می‌گیرد.

    تحسیری اظهار داشت: بیمه معلم در خرداد ماه سال 96 از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران در مرحله نخست سرمایه خود را از یکصد میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان افزایش داده و بنا دارد در سال آینده نیز سرمایه خود را از همین محل تا 50 درصد افزایش دهد. وی اشاره کرد: در سال 99 نیز این سرمایه دوباره با افزایش 33.3 درصدی روبرو خواهد شد تا به این ترتیب سرمایه شرکت بیمه معلم به 300 میلیارد تومان افزایش یابد.

    سهم حق بیمه تولیدی

    وی در ادامه گفت: سهم بیمه معلم از بازار حق بیمه تولیدی شرکت‌های بیمه در سال قبل با 12 میلیارد و 169 میلیون و 700 هزارتومان ارزش حق بیمه صادره برابر با 3.5 درصد بوده که از رشد 29.4 درصدی نسبت به سال قبل از آن حکایت دارد.

    تحسیری افزود: بیشترین سهم حق بیمه‌های تولیدی شرکت‌های بیمه شامل «بیمه ایران با سهم 33.3 درصدی و پس از آن به بیمه‌های آسیا با سهم 10.1 درصدی،بیمه دانا با 7.1 درصد، بیمه دی با 6.8 درصد،بیمه البرز با 6.2 درصد ، بیمه پارسیان با 5.8 درصد و بیمه پاسارگاد با 4.7 درصد» تعلق دارد.

    ضریب خسارت شرکت‌ها

    مدیرعامل شرکت بیمه معلم در این نشست خبری اعلام کرد: ضریب خسارت شرکت‌ها و رشته‌های بیمه در سال 96 معادل 83.5 درصد بوده که ضریب خسارت شرکت بیمه معلم با 78.2 درصد، پایین تر از سطح بازار بیمه قرار دارد.

    وی افزود: تا پایان نیمه دوم امسال بیمه معلم از 38 شعبه، 18 باجه فروش، 1866 نماینده و 354 کارگزار برخوردار بوده و 46.5 درصد از مجموع 790 میلیارد و 604 میلیون تومان از بیمه‌های صادر شده برای این شرکت متعلق به بیمه نامه شخص ثالث اتومبیل و 24.6 درصد نیز متعلق به بیمه نامه‌های عمر است.

    خسارت‌های بیمه‌ای

    تحسیری گفت: در بخش پرداخت خسارت‌های بیمه ای نیز این شرکت در نیمه اول امسال با احتساب هزینه 529 میلیون و 900 هزار تومانی کارشناسی خسارت ، معادل 156 میلیارد و 227 میلیون و 800 هزار تومان بوده و در بخش درمان نیز رقم پرداخت خسارت برابر با 49 میلیارد و 68 میلیون 500 هزار تومان بوده است.

    حق بیمه اتکایی

    از سویی دیگر، بیمه معلم در سرفصل حق بیمه اتکایی واگذاری با کاهش 40 میلیارد و 893 میلیون و 600 هزار تومانی ذخایر این حق بیمه در نیمه نخست سال مالی جاری مواجه شده اما در سرفصل ذخایر خسارت با افزایش 92 میلیارد و 211 میلیون و 800 هزار تومانی روبرو است.

    هزینه خسارت

    تحسیری افزود: هزینه خسارت برای این شرکت بیمه ای معادل 57 میلیارد و 529 میلیون و 800 هزار تومان است و در این دوره 329 میلیارد و 821 میلیون تومان خسارت پرداخت کرده است.

    عملکرد شش ماهه

    مدیرعامل شرکت بیمه معلم در ادامه گفت: طی دوره عملکرد شش ماهه اول سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه امسال سود خالص 64 میلیارد و 124 میلیون تومانی را محقق کرده که به ازای هر سهم معادل 427 ریال عایدی برای سهامداران است.

    سیاست تقسیم سود نقدی

    گفتنی است؛ سیاست تقسیم سود نقدی از سوی هیات مدیره، در مجامع عادی سالیانه دوره عملکردی 97 و 98 بیمه معلم نیز به ترتیب 10 درصد و 90 درصد عنوان شده است. لازم به ذکر است: بیمه معلم اواخر شهریور سال جاری به عنوان صد و دومین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد.

    برچسب ها