عصر خودرو

با هدف افزایش تولید نفت خام

تامین سرمایه سپهر ۵ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر می کند

عصر بازار- تامین سرمایه سپهر جهت تامین منابع مالی مورد نیاز صنعت نفت از فردا ۲۲ اسفند ۵ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت عرضه می کند.

تامین سرمایه سپهر ۵ هزار میلیارد ریال اوراق منفعت منتشر می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، معاون اجرایی تامین سرمایه سپهر با بیان این مطلب هدف از انتشار این اوراق را تشریح کرد: اوراق منفعت توسعه نفت و گاز صبا اروند در جهت اجرا و تکمیل پروژه های افزایش تولید نفت خام عرضه می شود.

    سید علی خسروشاهی با تاکید براینکه بازار سرمایه از پتانسیل بالایی برای تامین نقدینگی صنایع برخوردار است، افزود: تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی 5 هزار میلیارد ریال از اوراق منفعتی که در راستای تامین نقدینگی پروژه افزایش تولید نفت خام صبا اروند عرضه می شود ، برعهده تامین سرمایه سپهر است.

    براساس این گزارش، سود علی الحساب این اوراق 19 درصد سالانه است که درمقاطع شش ماهه پرداخت می شود.

    خسرو شاهی با بیان اینکه سررسید اوراق سه ساله است و شرکت ملی نفت مبلغ اصل اوراق را در سر رسید تضمین کرده، تاکید کرد: صندوق بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت ضامن سودهای میاندوره ای این اوراق است.

    او درباره کارکرد اوراق منفعت درتامین مالی صنایع گفت: اوراق منفعت، اوراقی است که به وسیله آن ، شرکت ها می توانند براساس منافع آتی حاصل از به کارگیری دارایی ها یا ارایه خدمات معین برای یک دوره زمانی مشخص ، اقدام به تامین مالی از محل انتشار این اوراق کنند.

    برچسب ها