عصر خودرو

نماینده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

ابزار های جدید، کلید کاهش نگرانی سرمایه گذاران

عصر بازار- حمیدرضا حاجی بابایی با بیان اینکه بازار سرمایه سال آینده نقش مهمی در کنترل نقدینگی خواهد داشت، تاکید کرد: حجم نقدینگی موجود در کشور بالا است و باید آن را کنترل کنیم و در شرایط کنونی اقتصاد کشور، بازار سرمایه فرصتی برای مدیریت تورم و نقدینگی است.

ابزار های جدید، کلید کاهش نگرانی سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن بیان مطلب فوق گفت: اگر نقدینگی از طریق بازار سرمایه به بخش تولید یا به سمت بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط هدایت نشود هر طرفی که حرکت کند آن بخش را تخریب می کند.

    وی ادامه داد: باید از حرکت نقدینگی به سمت فعالیت های مخرب اقتصادی همچون سفته بازی سکه، طلا،مسکن  یا ارز جلوگیری کرد و آن را به سمت فعالیت های مفید اقتصادی همچون سپرده گذاری در نظام بانکی یا سرمایه گذاری در بورس هدایت کرد.

    این نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حمایت از بازار سرمایه و بهبود سودآوری شرکت ها یکی از ابزارهایی  است که می تواند در هدایت نقدینگی های سرگردان در جامعه به سمت این بازار کمک کند.

    حاجی بابایی ادامه داد: به نظر می رسد این سیاست ها از سوی دولت آغاز شده و در حال شکل گیری است. قطعا تکمیل این فرآیند می تواند صدمات ناشی از نقدینگی سرگردان به فضای اقتصادی کشور را در سال آینده کاهش دهد.

    وی با اشاره به اینکه  نگاه  میان مدت و بلند مدت سرمایه گذاران هدایتگر تصمیم گیری های اقتصادی آنها است تصریح کرد: به طور یقین استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در سال آینده می تواند از تلاطمات بازارهای مختلف  که به دلیل هدایت نقدینگی های سرگردان به سمت این بازارها ایجاد شده، جلوگیری کند و سرمایه گذران نیز می توانند  با خیالی آسوده در این بازار سرمایه گذاری کنند.

    حاجی بابایی با اشاره به اینکه  با حمایت از بخش خصوصی و بازار سرمایه نقدینگی در جامعه به سمت بازار های کاذب نخواهد رفت افزود: در این صورت  شاهد  رونق  صادرات و تولید داخلی خواهیم بود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: با وجود مجموعه اخباری که می تواند برای سرمایه گذاران در همه حوزه ها از جمله بازار سرمایه نگرانی ایجاد کند اما به نظر می رسد با راه اندازی ابزارهای جدید مالی در سال آینده  با مانعی برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه مواجه نباشیم.

    برچسب ها