عصر خودرو

آغاز پذیره نویسی بزرگترین تأمین مالی سال ۹۷

عصر بازار- پذیره نویسی بزرگترین تأمین مالی سال ۱۳۹۷ از روز چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه آغاز و به مدت ۲ روز کاری صورت می گیرد.

آغاز پذیره نویسی بزرگترین تأمین مالی سال ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، اطلاعیه پذیره‌نویسی مرحله دوم اوراق منفعت شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند به ارزش 20 هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه صادر شد.

    بانی این اوراق شرکت توسعه نفت و گاز صبا اروند (سهامی خاص) است و با هدف تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت اجرای طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید از میادین نفتی در حال بهره‌برداری و به منظور تولید صیانتی از این میادین از طریق واگذاری بخشی از منافع حاصل از 11 حلقه چاه نفت صورت می گیرد. این اوراق منفعت به ارزش 20 هزار میلیارد و با نرخ سود سالانه 19 درصد منتشر خواهد شد.

    مشاور عرضه اوراق را شرکت تأمین سرمایۀ بانک ملت بر عهده داشته است و بازارگردانی و تعهدپذیره‌نویسی این اوراق با تشکیل بزرگترین کنسرسیوم تامین مالی در سال جاری متشکل از چهار شرکت تامین سرمایه در نماد "اروند08"، نوین در نماد"اروند09"، لوتوس پارسیان در نماد "اروند10" و سپهر در نماد "اروند11" انجام می شود.

    سررسید این اوراق سه ساله بوده و ضامن ‌بازپرداخت مبلغ اصل این اوراق شرکت ملی نفت ایران و ضامن پرداخت سود اوراق نیز صندوق‌های بازنشستگی پس‌انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت تعیین شده‌اند.

    برچسب ها