عصر خودرو

صعود پرشتاب آیفکس

عصر بازار- استقبال سهامداران فرابورسی از سهم‌های بنیادی طی روز گذشته هم ادامه یافت و متوسط قیمت سهام بزرگ بازارهای اول و دوم در مدار مثبت رقم خورد و قدرتمندترین صعود شاخص کل از هشتم ماه جاری را در پی داشت. نماگر کل در این روز، ۲۷ واحد ارتفاع گرفت و در آستانه مرز ۲۱۰۰ واحدی، یعنی ۲۰۹۷ واحد ایستاد.

صعود پرشتاب آیفکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، بخش عمده ارزش معاملات بازارهای چندگانه فرابورس، در دادوستدهای اوراق با درآمد ثابت به گردش درآمد و نرخ بازدهی بازار بدهی نیز قله زمستانی را فتح کرد. از طرفی، خرید و فروش‌های اوراق تسهیلات مسکن نیز که هفته جاری را با افزایش تقاضا آغاز کرده بود، در میانه هفته زیر فشار نسبی عرضه کار خود را به پایان برد.

    در این روز، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه با افزودن بیش از هفت واحد به شاخص کل، صدرنشین شد. «هرمز» و «ذوب» نیز در مجموع تقریبا پنج واحد دیگر به ارتفاع آیفکس افزودند. نمادهایی همچون «زاگرس»، «کگهر» و «شراز» نیز در این رتبه‌بندی حضور داشتند و بالغ بر هشت واحد موجب پیشروی نماگر بازار شدند. دیروز، نزدیک به 385 میلیون سهم به ارزش حدود 115 میلیارد تومان در معاملات خرد بازار اول و دوم دست به دست شد که بخش عمده آن در داد و ستدهای گروه فلزات اساسی جریان یافت. گروه محصولات پتروشیمی و زراعت فرابورس نیز از دیگر صنایع پرمعامله بودند. مجموع ارزش معاملات این دو صنعت حدود 25 میلیارد تومان بود. در این روز 13 صنعت فرابورسی به رشد شاخص روزانه دست یافتند. صنعت عرضه برق و گاز از این منظر پیشتاز بود. پس از گروه‌های استخراج زغال سنگ و زراعت نیز، صنایع محصولات پتروشیمی و همچنین فلزات اساسی بیشترین افزایش متوسط قیمت را رقم زدند.

    همزمان افزون بر 10 میلیون برگه بهادار به ارزش حدود 986 میلیارد تومان در بازار اوراق با درآمد ثابت معامله شد که  افزون بر 245 میلیارد تومان در اوراق خزانه اسلامی به گردش درآمد. متوسط نرخ بازدهی در این بازار رشد 3/ 0 واحد درصدی را تجربه کرد و به سطح 23 درصد دست یافت. این بیشترین متوسط نرخ بهره موثر اوراق «اخزا» از بیست و پنجم آذرماه است.  در سوی دیگر، با وجود رشد دسته‌جمعی اوراق «تسه» در دو روز ابتدایی هفته جاری، تعداد بسیاری از آنها در جریان معاملات دیروز وارد محدوده منفی قیمت شدند. در این روز بیش از 82 هزار ورقه وام مسکن به ارزش افزون بر چهار میلیارد تومان بین فعالان بازار دست به دست شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو