عصر خودرو

رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور:

بالغ بر ۶۰ درصد مواد اولیه دارویی داخل کشور تولید می‌شود

عصر بازار- رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور با تاکید بر اینکه توجه به توسعه از الزامات تولید محور بودن است، گفت: هم اکنون بالغ بر ۶۰ درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می‌شود.

بالغ بر ۶۰ درصد مواد اولیه دارویی داخل کشور تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، احمد شیبانی در آیین افتتاحیه شرکت پرسام رابر فارمد در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه افزود: قبل از انقلاب صنعت ملی ویژه دارو نداشتیم اما بعد از انقلاب نظام نوین دارویی ایجاد شد.

    وی با بیان اینکه تولید 20 درصدی دارو در کشور در دوران قبل از انقلاب به 97 درصد بعد از انقلاب افزایش یافته و در مجموع به 700 میلیون یورو رسیده است، گفت: در سال 57 ایران با برخورداری از 35 میلیون نفر جمعیت برای واردات دارو 570 میلیون یورو هزینه می کرد، اما اکنون در بسیاری از این هزینه‌ها صرفه جویی شده است.

    شیبانی افزود: صنعت داروسازی کشور به شدت تحت تاثیر مواد اولیه و صنایع بسته بندی است و اکنون 100 کارخانه داروسازی در کشور به تولید داروهای شیمیایی می‌پردازند که برای تامین مواد اولیه آنها باید صنایع جانبی احداث شود.

    رییس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی کشور در ادامه اظهار کرد: در زمان جنگ تحمیلی علیرغم وجود همه مشکلات ساخت 12 کارخانه تولید دارو در کشور آغاز شد و با وجود مشکلاتی که از جمله در حوزه ارزی وجود داشت نسبت به توسعه صنعت داروسازی کشور اهتمام ویژه ای شد.

    وی با بیان اینکه کمترین مشکل را در زمینه تولیدات داروهای مختلف در کشور داریم، گفت: به هر میزان که بتوانیم از تولیدات داخلی تهیه کنیم قطعا وارد نخواهیم کرد و این اقدام در راستای حمایت از تولید ملی و داروسازان داخلی است. باید همه مدیران دولتی و دست اندرکاران در کنار سرمایه گذاران بخش خصوصی برای صادرات محوری فعال باشند.

    برچسب ها