عصر خودرو

۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود

عصر بازار- مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت گفت: صنعت دارو با ۹۷ درصد تولید در کشور صنعتی افتخارآفرین است. با وجود همه فشارهای بین المللی با کمترین مشکل در حوزه تامین دارو مواجه بوده‌ایم و این مهم جز با تلاش همه صنعتگران حوزه دارو میسر نمی‌شود.

۹۷ درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، محمد عبده‌زاده در آیین افتتاحیه شرکت پرسام رابر فارمد با بیان اینکه برای تولید 97 درصد داروی کشور سالانه 600 میلیون یورو می پردازیم ولی برای واردات باید یک میلیارد و 200 میلیون یورو تامین و پرداخت شود، گفت: تولید در کشوری که تولیدمحور نیست سخت است. اساس سرمایه گذاری ما بر اساس درآمدهای مالیاتی و عوارض است و کمتر به فکر تولید هستیم.

    وی اظهار کرد: با وجود وابستگی به مواد اولیه اما رشد قابل ملاحظه ای در تولید دارو داریم. باید با یک برنامه زمان بندی برای تولیدمحور بودن هدف تعریف کنیم تا اجازه واردات ندهیم. اداره دارو در قالب سیاست‌های حمایتی خود در کنار تولید کنندگان است و از آنان حمایت می کند.

    پورحاجی - معاون مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت-  نیز در این آئین به حمایت‌های قانونی دولت از سرمایه گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: در بحث معافیت‌های مالیاتی امتیازات خاص و ویژه در نظر گرفته شده است که شامل 50 درصد معافیت مالیاتی در حوزه صادرات است.

    معاون مدیرکل سرمایه‌گذاری خارجی وزارت صنعت،معدن و تجارت افزود: نگاه ویژه برای تشویق و جذب سرمایه‌گذاری از سوی وزارت صنعت صورت گرفته و موجب تغییر ساختار در این وزارتخانه با تأسیس دفتر سرمایه‌گذاری خارجی شده است تا با فعالیت این دفتر کمترین آسیب به سرمایه‌گذاران خارجی وارد شود.

    وی در ادامه گفت: در سازمان‌های استانی نیز با نگاه ویژه مدیران، موضوع جذب سرمایه گذاری خارجی یک رویکرد مهمی است که با قوت انجام می‌شود.

    محمدرضا منصوری - نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی - نیز با بیان اینکه راه نجات کشور تولیدمحوری است و رشد کشور در علم داروسازی قابل ملاحظه است،اظهارکرد: صنعت دارویی ایران صادرات‌محور شده است.

    وی افزود: ساوه و زرندیه پذیرای شرکت‌های داروسازی کشور شده‌اند و با ادامه این روند و تولید دارو در 9 شهرک صنعتی خود به قطب تولید دارو تبدیل خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، حسن کامه خوش - عضو هیات مدیره شرکت پرسام رابر فارمد - نیز گفت: تولید انواع رابراستاپر در ایران قدمت بالایی دارد اما به سرانجام نرسیده و موفقیت لازم در این زمینه به دست نیامده است بر این اساس در صدد پیمودن راه ناقص گذشته هستیم تا به توفیقات بیشتر دست یابیم. این واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و کره راه اندازی و به چرخه تولید با سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد دلار وارد شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو