عصر خودرو

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

نقش موثر معاملات الگوریتمی در شفافیت و کشف قیمیت

عصر بازار- اختتامیه نخستین مسابقه الگوریتمی در بازار سرمایه با حضور شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ نوزدهم اسفند ماه برگزار شد.

نقش موثر معاملات الگوریتمی در شفافیت و کشف قیمیت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ادامه این برنامه شاپور محمدی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشکر از تمامی افرادی که در برگزاری این رویداد نقش داشته‌اند عنوان کرد: فرهنگ‌سازی یکی از مهم‌ترین زمینه‌هایی است که بورس باید در آن فعالیت داشته باشد، از این رو برگزاری چنین رویدادهایی در فضای گسترده می‌تواند به این هدف مهم بازار سرمایه کمک کند.
    محمدی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی فعالیت‌های بورسی گفت: بدون شک وظیفه رسانه‌ها برای اطلاع رسانی اهمیت بسیاری دارد و باید مورد تکریم اهالی بازار سرمایه قرار بگیرند.
    در ادامه رئیس سازمان بورس و اوراق بورس در خصوص اهمیت معاملات الگوریتمی بیان کرد: معاملات الگوریتمی یکی از پایه‌های اصلی روشهای معاملاتی نوین در دنیاست‌. مهم‌ترین ویژگی مثبت این روش را می‌توان آشنایی و ارتباط بیشتر نخبگان و دانشجویان کشور با بازار سرمایه دانست.
    محمدی در مورد تفاوت معاملات الگوریتمی با سایر ابزارهای مالی گفت: مهمترین تفاوت را میتوان قابلیت تبدیل معاملات الگوریتمی به یک ابزار اتوماتیک برای کسب ثروت عنوان کرد.
    وی افزود: از سوی دیگر معاملات الگوریتمی با کاهش نقش شایعات در بازار سرمایه، شفافیت بازار را بالا میبرد.
    محمدی کشف قیمت دقیق و لحظه ای را دیگر ویژگی مثبت معاملات الگوریتمی دانست و ادامه داد: کشف قیمت یکی از مهم‌ترین وظیفه‌های بازار سرمایه است که معاملات الگوریتمی برای نیل به این هدف تلاش بسیاری میکند.
    رئیس سازمان بورس  در آخر در تشریح برنامه‌های سازمان بورس اظهار کرد: سازمان بورس در نظر دارد برگزاری این رویداد را در سال‌های آینده نیز ادامه دهد.
    وی افزود: همچنین امیدواریم این رویداد در مقاطع متفاوت برگزار شود تا بتوانیم هر سال در مرحله شاهد مسابقه فینالیست‌ها با یکدیگر باشیم.

    برچسب ها