عصر خودرو

مشاور وزیر کشاورزی اعلام کرد:

گندم‌کاران را راضی می‌کنیم

عصر بازار- مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم اعلام کرد که اگر کشاورزان از نرخ خرید تضمینی گندم ناراضی باشند ما هم از آن رضایت نداریم و قطعا رضایت گندم‌کاران را جلب خواهیم کرد.

گندم‌کاران را راضی می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، اسماعیل اسفندیاری‌پور در حاشیه دومین جشنواره عکس خوشه در باغ‌موزه قصر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه آیا پایین‌بودن نرخ خرید تضمینی گندم باعث نارضایتی کشاورزان و قاچاق آن مانند سال‌های پایانی دولت گذشته نمی‌شود، گفت: مسلماً اگر کشاورزان ناراضی باشند ما هم رضایت نداریم و قطعاً رضایت گندم‌کاران را جلب خواهیم کرد. چرا که وظیفه جهاد کشاورزی همین است.

    وی افزود: کشاورز انتظار دارد به حقوق حقه خودش دست پیدا کند و ما هم به رضایت آنها رضایت داریم و اگر آنان ناراضی باشند ما هم راضی نیستیم.

    مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی همچنین درباره وضعیت تولید گندم اظهار کرد: تا کنون حداقل یک میلیون تن افزایش تولید گندم نسبت به سال گذشته داشته‌ایم و با توجه به افزایش حدود 100 هزار هکتاری گندم نسبت به سال گذشته پیش‌بینی می‌شود سال آینده حدود 14 میلیون تن گندم تولید شود که احتمال دارد بیشتر از آن هم بشود.

    اسفندیاری‌پور با بیان اینکه اولین گندم نوبرانه سال زراعی 1397 - 1398 اواخر اسفندماه امسال برداشت می‌شود، ادامه داد: گندم نوبرانه ابتدا از استان بوشهر و پس از آن استان‌های جنوبی و جنوب شرقی مانند سیستان و بلوچستان به بازار می‌رسد.

    وی اضافه کرد: گرچه افزایش حدود 1.7 درصدی سطح زیر کشت گندم داشته‌ایم اما متوسط سطح زیر کشت گندم در سال‌های منتهی به 1392 بیش از شش میلیون و 400 هزار هکتار بوده که در پنج سال گذشته به طور میانگین با کاهش حدود 12 درصدی مواجه شده و به پنج میلیون و 860 هزار هکتار رسیده است.

    واردات گندم، خوراکی اصلاً نداشتیم

    مجری طرح گندم در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه آیا در سال گذشته واردات گندم داشته‌ایم یا خیر؟ گفت: به هیچ وجه واردات گندم خوراکی نداشتیم و اگر واردات صورت گرفته برای محصولی غیر از مصارف انسانی بوده که در گزارش اتاق بازرگانی نیز به آن اشاره شده است.

    برچسب ها