عصر خودرو

در صورت توافق چین و آمریکا؛

تعرفه‌های چین تا ۲۰۲۰ پابرجا می‌مانند

عصر بازار- چین و آمریکا، احتمالا این ماه به توافق تجاری خواهند رسید، اما فرایند برداشتن تعرفه‌ها، تدریجی خواهد بود و برخی از آنها تا سال ۲۰۲۰ باقی خواهند ماند.

تعرفه‌های چین تا ۲۰۲۰ پابرجا می‌مانند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، گلدمن ساکس خبر داد که دو قدرت بزرگ اقتصادی جهان، چین و آمریکا، احتمالاً این ماه به توافق تجاری خواهند رسید، اما فرایند برداشتن تعرفه‌ها، تدریجی خواهد بود و برخی از آنها تا سال 2020 باقی خواهند ماند.

    این بانک سرمایه‌گذاری آمریکا، در پیامی به مشتریان خود اعلام کرد؛ تحلیل ما این است که یک توافق تجاری برخی از تعرفه‌ها را در جای خود باقی خواهد گذاشت و احتمالاً این تعرفه‌ها در گام‌هایی پس از انجام قسمت‌های خاصی از توافق، برداشته خواهند شد. بنابراین ما انتظار داریم بعضی از تعرفه‌ها تا سال 2020 پابرجا بمانند.

    در این یادداشت اشاره شده است که تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین، در هفته‌های اخیر با کاهش قابل‌توجهی روبرو شده است. مقامات دو کشور چندین بار با هم دیدار کرده‌اند و هر بار تاکید کردند که پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

    طبق تحلیل گلدمن ساکس، فرایند دست‌یابی به توافق می‌تواند 3 فاز اتفاق بیافتد. اولین گامی که فوراً اتفاق خواهد افتاد این است که در هفته‌های آینده مقامات دو کشور با هم دیدارهایی برای حل‌وفصل اختلافات مهم باقی‌مانده، برگزار کنند.

    فاز دوم احتمالاً دیدار بین رئیس‌جمهور ترامپ و رئیس‌جمهور شیء ای جین‌پینگ، در اواخر مارس است، که تا آن زمان تکلیف مسائل حل نشده باید مشخص شود.

    گلدمن ساکس می‌گوید اگر دیدار دو رئیس‌جمهور در فلوریدا اتفاق بی‌افتد، 75 درصد احتمال وجود دارد که در پایان این دیدار دو کشور نوعی توافق رسمی را بین خود اعلام کنند.

    در ادامه گزارش بانک آمده است: ما انتظار داریم که هر توافقی که در آن زمان اعلام شود از بسیاری جهات فاقد جزئیات و مشخصات کافی و دقیق باشد و بنابراین باید پس از دیدار رؤسای جمهور دو کشور، کار فنی زیادی در راستای رسیدن به توافق نهایی انجام شود.

    فاز سوم که نامشخص‌ترین بخش آن از لحاظ نتیجه است، به اجرای توافق مربوط می‌شود. مسأله تعرفه‌ها همچنان نامعلوم باقی مانده است.

    در گزارش بانک سرمایه گذاری آمریکا آمده است: مشخص نیست که آیا به عنوان بخشی از توافقی که توسط دو رئیس‌جمهور امضا می‌شود، تعرفه‌ها برداشته شده، یا حداقل کاهش داده می‌شوند؟ ما انتظار داریم که آمریکا در کوتاه‌مدت، همین مقدار تعرفه را دست نخورده باقی می‌گذارد و تنها وقتی آنها را کاهش داده یا برمی‌دارد که چین التزام خود به جنبه‌های خاصی از توافق را نشان دهد. هرچند ما انتظار داریم که چین برای حذف فوری تمام تعرفه‌ها، فشار وارد کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو