عصر خودرو

گاردین گزارش داد:

احتمال سقوط قیمت نفت به ۲۰ دلار

عصر بازار- بانک «مورگان استنلی» آمریکا اعلام کرد: در صورت تداوم کاهش ارزش پول چین در مقابل دلار آمریکا، قیمت جهانی نفت در ماه‌های آینده ممکن است به بشکه‌ای ۲۰ تا ۲۵ دلار در هر بشکه سقوط کند.

احتمال سقوط قیمت نفت به ۲۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بانک «مورگان استنلی»  آمریکا اعلام کرد، در صورت تداوم کاهش ارزش پول چین در مقابل دلار آمریکا، قیمت جهانی نفت در ماه های آینده ممکن است به بشکه ای 20 تا 25 دلار در هر بشکه برسد.

    در همین حال، کارشناسان این بانک آمریکایی مطرح کردند: بهای نفت براساس دلار آمریکا قیمت‌گذاری می شود و چیزی که موجب کاهش قیمت آن می‌شود، افزایش ارزش دلار آمریکا است و فزونی عرضه نمی‌تواند قیمت آن را به 20 تا 25 دلار در هر بشکه کاهش دهد.

    همچنین کارشناسان «مورگان استنلی» بر این باور هستند که بی ارزش شدن پول چین در مقابل دلار آمریکا به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی  چین است و ادامه این روند سناریوی قیمت نفت به بشکه ای 20 تا 25 دلار را امکان پذیر می کند.

    بر همین اساس بانک خلق چین از کاهش 15 درصدی پول این کشور خبر داده که این به معنی تقویت 3.2 درصدی دلار آمریکا است که این رخداد به اندازه کافی توان کاهش قیمت نفت به کمتر از 30 دلار در هر بشکه را دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها