عصر خودرو

معاون فناوری و امور بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت:

انعقاد قرارداد ساخت دو پالایشگاه در خارج از کشور

عصر بازار- حسینی گفت: سیاست کلی وزارت نفت و اسناد کلی ابلاغی به پژوهشگاه رویکردش انتقال فناوری است به همین دلیل تاکید داریم که شبکه شرکای بین المللی و همکاری‌ها را توسعه دهیم.

انعقاد قرارداد ساخت دو پالایشگاه در خارج از کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، امیرعباس حسینی معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به آخرین وضعیت مطالعات مخزنی میدان نفتی اهواز گفت: از 24 موضوعی که به عنوان چالش در میدان نفتی اهواز معرفی شده 19 چالش فناورانه گاز به پروپوزال رسیده و 4 تا به تصویب رسیده است.

    وی افزود: در مطالعه ازدیاد برداشت در میدان اهواز شبکه‌ای از شرکای خارجی استفاده می‌شود و در حال همکاری انحصاری پژوهشگاه صنعت نفت با دانشگاه دلفت که بعنوان دانشگاه پیشرو در موضوع ازدیاد برداشت هستیم باضافه شبکه‌ای از شرکت‌های نفتی که در این پروژه‌ها کمک می‌کنند.

    حسینی ابراز امیدواری کرد که تا پایان 94 و ابتدای 95 بخشی از نتایج این پروژه اعلام شود.

    وی با بیان اینکه پروژه‌های مربوط به توسعه فناورانه و قراردادهای IPC باهم منطبق هستند، تصریح کرد: از آنجایی که سیاست کلی وزارت نفت و اسناد کلی ابلاغی به پژوهشگاه رویکردش انتقال فناوری است به همین دلیل تاکید داریم که شبکه شرکای بین المللی و همکاری‌ها را توسعه دهیم و برای حضور در پروژه‌های جدید نفتی آماده شویم.

    معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت در ادامه با بیان اینکه ما در واحد‌های مختلف پالایشگاهی پایین دستی صاحب پایلوت و لیسانس هستیم، اظهار داشت: در بخش صنایع پایین دستی در موضوع شیرین سازی گاز قراردادی بسته شده است همچنین بعد از ارزیابی‌های سنگینی که شرکت‌های ایتالیایی از ما داشته‌اند، قرارداد طراحی و ساخت 2 پالایشگاه در خارج از کشور را نهایی کردیم.

    وی یادآور شد: متقاضی محوری و انجام پژوهشهای منتهی به نتیجه از جمله برنامه‌های اصلی ماست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها