عصر خودرو

کاهش درآمد خانوارهای آمریکایی

عصر بازار- متوسط درآمد خانوارهای آمریکایی در نحستین ماه سال جدید میلادی درصد کاهش یافت.

کاهش درآمد خانوارهای آمریکایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در اتفاقی حساسیت برانگیز برای سیاست گذاران پولی آمریکا، درآمد خانوارهای آمریکایی در سال جاری میلادی کاهش یافته است و آن طور که آمارهای وزارت بازرگانی آمریکا نشان می‌دهد، این کاهش درآمد خود را به شکل کاهش 0.5 درصدی مخارج مصرفی خانوارهای آمریکایی در ماه ژانویه نشان داده است.

    در نظرسنجی صورت گرفته از جمعی از اقتصاددانان، آنها پیش بینی کرده‌اند مخارج مصرفی ماه دسامبر 0.3 درصد کاهش یافته باشد. در عین حال تمایل خانوارهای آمریکایی به پس‌انداز در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است و از 6.1 درصد درآمد در نوامبر سال گذشته به 7.6 درصد از درآمد در ماه دسامبر رسیده است.

    مخارج خانوار، دو سوم کل خروجی اقتصاد آمریکا را در بر می‌گیرد و بزرگ‌ترین محرکه رشد اقتصادی این کشور محسوب می‌شود. با توجه به اینکه مخارج آمریکایی‌ها در هر دو بخش کالاهای مصرفی و بادوام کاهش یافته است، کارشناسان معتقدند این روند تداوم خواهد داشت و در نهایت منجر به اثرگذاری منفی بر رشد اقتصادی این کشور خواهد شد.

    نرخ تورم آمریکا تا پایان دوازده ماه منتهی به دسامبر به 1.7 درصد رسیده است که هنوز از تورم دو درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور فاصله دارد.

    برچسب ها