عصر خودرو

خوشبینی تجاری اثر داده‌های ضعیف اقتصادی را خنثی کرد

رشد وال استریت

عصر بازار- در پایان معاملات روز جمعه دهم اسفندماه، شاخص‌های داوجونز و اس‌اندپی ۵۰۰، پس از ۳ روز متوالی ضرردهی، علی‌رغم داده‌های اقتصادی ضعیف، با خوش‌بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین رشد کردند.

رشد وال استریت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در پایان معاملات روز جمعه دهم اسفندماه، شاخص‌های داوجونز و اس‌اندپی 500، پس از 3 روز متوالی ضرردهی، علی‌رغم داده‌های اقتصادی ضعیف، با خوش‌بینی به مذاکرات تجاری آمریکا و چین رشد کردند.

    رایان دتریک، استراتژیست ارشد بازار در ال‌پی‌ال فایننشال در کارولینای شمالی، گفت: خوشبینی به توافق تجاری باعث خنثی شدن تاثیر منفی داده‌های اقتصادی ضعیف شد.

    گزارش بلومبرگ در مورد این که احتمال آن وجود دارد که در همین ماه مارچ، ترامپ با رییس‌جمهور چین دیدار خواهد کرد تا توافق تجاری بین دو کشور را امضا کنند، باعث به وجود آمدن امیدهایی در بین سرمایه‌گذاران شد، اما داده‌هایی که نشان می‌داد اقتصادهای جهان در حال کندتر شدن هستند، رشد بازارها را محدود کرد.

    بررسی یک شرکت خصوصی نشان داد که در ماه فوریه، فعالیت کارخانجات چین برای سومین ماه متوالی کاهش یافته است. هرچند سرعت این کاهش کمتر بوده است، که نشان می‌دهد تقاضای داخلی اندکی بهتر شده و مشوق‌های سیاست‌گذاران تاثیر داشته است.

    داده‌های آی‌اس‌ام نشان داد که فعالیت تولیدکنندگان آمریکایی در ماه فوریه به پایین‌ترین سطح خود از نوامبر 2016 تاکنون رسیده است و تحقیقات دانشگاه میشیگان نشان داد حال‌وهوای مصرف‌کنندگان آمریکایی در این ماه پایین‌تر از حد انتظار بوده است.

    میانگین صنعتی داوجونز 133.07 واحد یا 0.51 درصد رشد کرد و به 26049.07 واحد رسید. اس‌اندپی 500 توانست 18.33 واحد یا 0.66 درصد بالاتر بیاید و به سطح 2802.93 واحد برسد. شاخص کامپوزیت نزدک 63.01 واحد یا 0.84 درصد رشد کرد و به 7595.44 واحد رسید.

    شاخص اس‌اندپی 500 امسال با امیدهای تجاری و سیاست صبورانه فدرال‌رزرو، 11.8 درصد رشد کرده است.

    برچسب ها