عصر خودرو

بازدهی ۶/ ۳ درصدی شاخص سهام

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران روز چهارشنبه شاهد توقف افت و بازگشت شاخص تحت تاثیر عدم پذیرش استعفای وزیر خارجه بود. پس از یک روز افت شاخص به دلیل نگرانی از وضعیت سیاست خارجی و دور نمایی بازگشت تنش‌های سیاسی روز چهارشنبه بازار با اعلام عدم پذیرش استعفای وزیر امور خارجه شاهد بازگشت قیمت‌ها در بازار بود.

بازدهی ۶/ ۳ درصدی شاخص سهام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در حالی که بر خلاف سنت هر ساله اسفند‌ماه امسال بازار با رشد شاخص در هفته اول مواجه شده بود روز سه‌شنبه انتشار استعفای دکتر ظریف وزیر امور خارجه موجی از عرضه‌ها به ویژه در نمادهای بزرگ را به همراه آورد. نگرانی در مورد عدم پذیرش لوایح دوگانه باقی‌مانده بحث پولشویی و همچنین احتمال خروج ایران از برجام موجب شد تا نمادهای بزرگ بازار با عرضه‌کنندگانی سنگین مواجه شوند که در نتیجه روز سه‌شنبه شاخص با افت بیش از 2هزار واحدی مواجه شد. اما این نگرانی‌ها یک روز بیشتر دوام نیاورد و عدم پذیرش استعفای ظریف و دلجویی رئیس‌جمهوری از وی موجب شد تا بازار به سرعت افت روز سه‌شنبه را فراموش کرده و در نهایت شاخص روز چهارشنبه با رشد 582 واحدی به رقم 165 هزار و 294 واحد برسد. شاخص کل هم ‌وزن نیز با افزایش 297 واحدی عدد 30 هزار و 615 واحد را به نمایش گذاشت.

    در گروه تجهیزات تکنوتار از برنامه افزایش سرمایه 53 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد. «تکنو» درصدد است در صورت موافقت سازمان بورس، سرمایه فعلی را از 16 به 5/ 24 میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی به منظور اصلاح ساختار مالی و خروج از ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت اعمال خواهد شد. در گروه سلولزی مجوز افزایش سرمایه 79درصدی کاغذ پارس صادرشد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌گذاری انجام شده و تامین مخارج مورد نیاز به منظور تکمیل طرح شرکت پارس طبیعت سلولز (شرکت فرعی) انجام می‌شود. در گروه فرآورده‌های سیمانی فارسیت اهواز که درخواست افزایش سرمایه 2186درصد از مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را داده بود سازمان بورس فقط با افزایش سرمایه 1230درصد این شرکت موافقت کرد.  در مجموع بازار روز چهارشنبه بازاری متعادل و مثبت بوده که در آن ارزش معاملات در بورس به 518 میلیارد تومان (با احتساب اوراق مشارکت معاملات عمده) و در فرابورس به 546میلیارد تومان بالغ شد. با این کارنامه در کل هفته ارزش معاملات در بورس با رشد 60درصدی نسبت به هفته ماقبل آن به 3هزار و 599میلیارد تومان رسید.

    برچسب ها