عصر خودرو

پاکستان خواستار ترانزیت کالا از خاک ایران به آسیای مرکزی شد

عصر بازار- پاکستان از ایران خواست مجوز ترانزیت کالاهای پاکستانی را از طریق مرز زمینی به روسیه، کشورهای آسیای مرکزی و خاورمیانه صادر کند.

پاکستان خواستار ترانزیت کالا از خاک ایران به آسیای مرکزی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پاکستان از ایران خواسته محدودیت ها را بردارد و دوباره مجوز های ترانزیت کالاهای پاکستانی را از طریق مرز زمینی به روسیه، کشورهای آسیای مرکزی و خاورمیانه آغاز کند .

    ایران 3 تا 4 سال است دیگر مجوزی برای ترانزیت کالاهای پاکستانی مثل خوراک دام ، کاه گندم، هویج و سیر از طریق جمهوری اسلامی به روسیه، قزاقستان، عراق، بحرین ، عمان و امارات صادر نمی کند .
    شهیبزاده محبوب سلطان، وزیر ایمنی و تحقیقات ملی غذای پاکستان در روز پنج شنبه موضوع را با مهدی هنردوست، سفیر ایران مطرح کرد .
    کالاها قبلاً از بلوچستان از طریق کوتاه ترین مسیر زمینی در ایران صادر می شد ولی به خاطر اعمال محدودیت برای صدور مجوز ترانزیت برای پاکستان، صادر کنندگان کالا مجبور شدند از دریا استفاده کنند ولی مسیر دریایی گران است .
    سفیر ایران گفت مسئله را با مقامات کشور در میان می‌گذارد. وی اشاره کرد که رهبر ایران عقیده دارد تمام درها برای پاکستان باید باز شود . پاکستان و ایران مرز جغرافیایی با هم دارند که فرصت تجارت محصولات کشاورزی را فراهم می‌کند ولی چالش‌هایی هم در راه صادرات و واردات کالاهای کشاورزی وجود دارد .
    وزیر پاکستانی گفت ما باید روابط دو طرفه را از طریق تجارت و کسب و کار گسترش دهیم و جلوی قاچاق کالا از مرز ایران و پاکستان بگیریم .
    هنردوست اشاره کرد که گوشت و دام تقاضای بالایی در ایران دارد و فعلا از طریق برزیل و سایر کشورهای آمریکای لاتین وارد ایران می‌شود که هزینه زیادی در بر دارد. ایران از پتانسیل های پاکستان آگاه است و علاقه مند است از پاکستان واردات داشته باشد .
    هر دو طرف بر نیاز به گسترش دیدار هیئت های نمایندگی بین دو کشور برای درک بهتر و حل و فصل مسائل تاکید کردند .

    برچسب ها