عصر خودرو

آینده بازار کار در دست استارت‌آپ‌ها

عصر بازار- معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای را پل ارتباطی میان بازار کار و مراکز آموزشی عالی رسمی دانست و توسعه استارت‌آپها و فناوری‌های نوین را در آینده بازار کار موثر خواند.

آینده بازار کار در دست استارت‌آپ‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سلیمان پاک سرشت اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 40 درصد مخاطبان کسب آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و طی مذاکرات صورت گرفته با وزارت علوم، دانشجویان به جای آنکه بعد از دوران فارغ‌التحصیلی به مهارت‌های فنی روی بیاورند، می‌توانند هنگام تحصیل آموزش‌های مهارتی ببینند.

    وی مهارت آموزی را دغدغه امروز مسئولان و خانواده‌ها دانست و گفت: بسیاری از خانواده‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری بر فرزندان خود به ویژه در حوزه مهارت آموزی مشکل دارند به همین دلیل علاوه بر ایجاد هم‌افزایی و تعامل میان دستگاه‌ها برای پاسخگویی به مطالبات حوزه مهارت‌آموزی، لازم است با برنامه‌ریزی مناسب و اصولی در زمینه توسعه مهارت آموزی، خلأ سیاست‌های توسعه کسب و کار را جبران کنیم.

    به گفته معاون وزیر کار، تغییر روش‌های آموزش در کیفیت بخشی آموزش‌ها اثرگذار است و موجب هماهنگی بیشتر بین صنعت و بازار کار و جذب بهتر نیروهای کار پس از طی دوره‌های آموزش مهارتی می‌شود.

    پاک‌سرشت ورود تکنولوژی‌های جدید و دیجیتال به صنعت کشور را موجب ایجاد فاصله بین نیروهای کار آموزش دیده و صنعت دانست و گفت: باید نیروی انسانی مورد نیاز را با تحولات روز آشنا و در کیفیت آموزش‌ها تغییراتی حاصل کنیم تا بتوان آموزش‌های لازم را برای مشاغل آینده ارائه کرد.

    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان گسترش استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های نوین را در آینده بازار کار و جذب متقاضیان کار مؤثر خواند.

    به گزارش ایسنا، بر اساس آمارها نزدیک به 23 هزار استارت‌آپ در ایران فعالیت دارند در حالی که در چهار سال گذشته تنها 4000 استارت‌آپ در کشور وجود داشت. قرار است مرکز حمایت از استارت‌آپ‌ها در ایران با توافق کشورهای آذربایجان، روسیه و ترکیه ایجاد شود تا اکوسیستم جدیدی را برای رشد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در سطح منطقه‌ای به وجود آورد.

    برچسب ها