عصر خودرو

مشاور رئیس‌جمهور خبر داد:

حمایت دولت و ارائه معافیت مالیاتی به سرمایه‌گذاران در بندر چابهار

عصر بازار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: با تکمیل زیرساخت‌های فیزیکی و تسهیل فرآیندها، بندر چابهار به هاب ترانزیتی منطقه تبدیل می‌شود.

حمایت دولت و ارائه معافیت مالیاتی به سرمایه‌گذاران در بندر چابهار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مرتضی بانک در همایش بین‌المللی چابهار اظهار داشت: کمتر از دو سال پیش با امضای موافقتنامه سه‌جانبه ایران، هند و افغانستان، تلاش این سه کشور برای توسعه روابط، جانی دوباره یافت.

    وی با دعوت از دیگر کشورهای منطقه همچون کشورهای آسیای میانه، خلیج‌فارس و دریای عمان برای پیوستن به موافقتنامه چابهار و برخورداری از مواهب این توافقنامه سیاسی ـ اقتصادی افزود: بندر چابهار با قرار گرفتن در منطقه آزاد، از معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌ها برخوردار بوده و مکان مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

    مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت تکمیل خط آهن چابهار ـ زاهدان برای افزایش سرمایه‌گذاری در بندر چابهار گفت: دسترسی بیشتر افغانستان به هند از طریق بندر چابهار، می‌تواند توسعه بیشتر منطقه را به دنبال داشته باشد. همچنین چابهار بازارهای یک میلیارد و 400 میلیونی این سه کشور را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

    بانک با تأکید بر اینکه دسترسی چابهار به آب‌های آزاد، از مهمترین مؤلفه‌های سرمایه‌گذاری در این بندر است، تصریح کرد: صنایع جانبی بندر چابهار نیز در حال توسعه بوده که از جمله آنها، صنایع پتروشیمی در این منطقه است که آماده سرمایه‌گذاری بیشتر سرمایه‌گذاران خواهد بود. همچنین برنامه‌های توسعه‌ای این بندر، سرمایه‌گذاری‌ها را جذاب‌تر می‌کند.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه امکان دسترسی شبه‌قاره هند به اروپا، از طریق بندر چابهار تسهیل می‌شود، یادآور شد: چابهار دوره جدید ایفای نقش ترانزیت جهانی را به اذهان تداعی می‌کند.

    وی افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار تلاش می‌کند با تسهیل فرآیندها، تکمیل زیرساخت‌های فیزیکی و رفع موانع سرمایه‌گذاری، این بندر را به هاب ترانزیتی و اقتصاد دریامحور منطقه تبدیل کند.

    بانک خاطرنشان کرد: مطمئناً همه سرمایه‌گذاران در بندر چابهار، از حمایت کامل دولت ایران برخوردار خواهند شد.

    برچسب ها