عصر خودرو

با سهمیه‌های جدید؛

صادرات بنزین چین رکورد زد

عصر بازار- پالایشگاه‌های چین با حداکثر استفاده از سهمیه‌های صادرات بالاتری که به آنها اعطا شده بود، صادرات بنزین خود را نسبت به سال قبل ۵۲ درصد افزایش دادند.

صادرات بنزین چین رکورد زد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در ماه ژانویه، در حالی که پالایشگاه‌های چین از سهمیه‌های صادرات جدید خود حداکثر استفاده را بردند، صادرات بنزین چین به دومین رکورد بالای خود رسید. این درحالی روی داد که برخی از پالایشگاه‌ها که برای تولید سوخت با استاندارد بالاتر ارتقا پیدا کرده بودند، با رشد تولید مواجه شدند.

    طبق محاسبات بلومبرگ بر اساس داده‌های اداره کل کالای چین، در ماه ژانویه، صادرات گازوئیل 52 درصد نسبت به سال قبل رشد کرد و به 409 هزار و 419 بشکه در روز رسید.

    صادرات بنزین درحالی رشد کرد که پالایشگاه‌ها بیشترین بهره را از سهمیه‌های جدیدی که در آغاز سال نو به آنها داده شد، بردند و تجارت چین قبل از کند شدن فعالیت‌های اقتصادی در تعطیلات سال نوی این کشور، در ماه فوریه، رونق گرفته بود.

    همچنین با افزایش کارکرد پالایشگاه‌های چین برای تولید بنزین و گازوییل با استاندارد چاینا 6، که بالاترین سطح استاندارد این کشور است و به تازگی توسط دولت اجباری شده، تولید افزایش یافته است.

    این موضوع باعث شده است که بنزین بیشتری برای صادرات در دسترس باشد. با این استانداردهای جدید، شرکت‌های مخلوط‌کننده نفت از دور خارج شدند و فضا برای افزایش کارکرد پالایشگاه‌ها باز شد.

    رشد صادرات بنزین از چین، بیش از گذشته شاخص قیمت بنزین سنگاپور را پایین خواهد آورد.

    همچنین طبق محاسبات بلومبرگ از داده‌های اداره کل کالای چین، در ماه ژانویه، صادرات گازوئیل چین 43 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد و به 442787 بشکه در روز رسید.

    برچسب ها