عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

استقبال بورس تهران از سرمایه گذاران خارجی

عصر بازار: کارشناس بازار سرمایه گفت: ورود سرمایه‌گذاران خارجی به اقتصاد کشور از دیگر دستاوردهای رفع تحریم‌ها و رسیدن به توافق نهایی است هر چند ورود سرمایه‌گذاران خارجی منافعی چون ورود نقدینگی و تکنولوژی جدید به اقتصاد کشور را دارد.

استقبال بورس تهران از سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بهمن آرمان با بیان تاثیر مثبت مذاکرات بر بازار سرمایه گفت: رونق این روزهای بازار سرمایه به دلیل خوش‌بینی معامله‌گران به نتایج مذاکرات و رفع تحریم‌هاست و رفته رفته با رونق بورس، نقدینگی نیز به بازار سهام باز خواهد گشت.

    وی در این‌باره افزود: بازار سرمایه اولین بازاری است که خیلی زود به نتیجه مذاکرات واکنش می‌دهد و تاثیرپذیری زیادی نیز نسبت به سایر بازارها از مذاکرات و رفع تحریم‌ها دارد.

    کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افزایش توان اقتصادی با سیاست گذاری‌های مناسب اظهار داشت: در کنار رفع تحریم‌ها و ریسک‌های ناشی از مذاکرات هسته‌ای، موضوعی که باید در اولویت بازار سرمایه قرار گیرد موارد مربوط به سیاست‌گذاری‌های اقتصادی در کشور است تا در کنار از بین رفتن ریسک تحریم‌ها، شاهد افزایش توان اقتصادی و خروج اقتصاد و بنگاه‌ها از رکود باشیم.

    آرمان در ادامه تصریح کرد: در صورت رفع تحریم‌ها، در کوتاه مدت شاهد رشد شاخص و قیمت‌ها و نیز بازدهی بورس با شیب تندتری خواهیم بود که ریشه در بار هیجانی جمع‌بندی توافق دارد و قسمتی از آن منطقی است و به واقع بازار سهام و اقتصاد کشور از رفع تحریم‌ها و نیز رسیدن به توافق نهایی تاثیرپذیری مثبت خواهد داشت؛ چرا که در صورت رفع تحریم‌ها، محدودیت‌های تجاری برداشته شده و تولید و سودآوری شرکت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

    کارشناس بازار سرمایه در خصوص روند ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه گفت: ورود سرمایه گذاران خارجی به اقتصاد کشور از دیگر دستاوردهای رفع تحریم‌ها و رسیدن به توافق نهایی است هر چند ورود سرمایه گذاران خارجی منافعی چون ورود نقدینگی و تکنولوژی جدید به اقتصاد کشور را دارد اما باید زمینه‌های آن به ویژه در بحث قوانین و مقررات آماده باشد.

    وی در خصوص تاثیرپذیری شرکت‌های بورسی از  نتایج مذاکرات بیان داشت: بجز شرکت‌هایی که تاکنون به‌صورت انحصاری در بازار فعالیت داشته‌اند و از فاصله میان نرخ ارز آزاد و اتاق مبادلات استفاده می‌کردند بیشتر شرکت‌های بورسی با درجات مختلف از رفع تحریم‌ها و رسیدن به توافق جامع نفع می‌برند.

    آرمان در پایان تاکید کرد: در این روزها و با توجه به بروز رفتار هیجانی از سوی برخی سهامداران، موجی از نوسان‌گیری نیز در بورس مشاهده خواهد شد که کسب سودهای کوتاه مدت از جمله دلایل بروز این رفتارهاست که البته در برخی موارد حضور نوسان‌گیران برای بازار مفید است و به نقدشوندگی سهام کمک شایانی می کند.

    برچسب ها