عصر خودرو

در بررسی بودجه ۹۸؛

قوانین مربوط به خصوصی‌سازی و مشارکت خارجی تمدید شد

عصر بازار- نمایندگان قوانین مربوط به خصوصی‌سازی و مشارکت خارجی سال گذشته را تمدید کردند.

قوانین مربوط به خصوصی‌سازی و مشارکت خارجی تمدید شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر ودر جریان بررسی بخش درآمدی بودجه 98 با بند 2 تبصره 19 موافقت کردند.

    این بند تصریح می‌کند؛ اجرای بندهای(3)،( 5)،(6)،( 8)،(9) و(12) تبصره(19) قانون بودجه سال 1397 کل کشور با رعایت و استفاده از ظرفیت این تبصره تنفیذ می‌شود.

    بر این اساس؛

    3- دولت می‌تواند در احداث، توسعه و بهره‌برداری از حوزه‌های سلامت، آموزش و تحقیقات و فرهنگ موضوع تبصره (2) بند (ج) ماده ‌(3) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ‌(44) قانون اساسی و همچنین در اجرای طرحهای بنگاهها و فعالیت‌های گروه سه ماده (2) قانون اجرای سیاست‌های اصل (44) با استفاده از روش مشارکت عمومی- خصوصی از ظرفیت این تبصره با رعایت قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) استفاده کند.

    5 - تعهدات دولت برای قراردادهای منعقد شده در سال 1397 در سال‌های آتی نیز لازم‌الاجراء است.

    6 - درآمدهای ناشی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تعاونی در قرارداد مشارکت‌های موضوع این تبصره از مشوق‌های مالیاتی جزءهای (1) و (2) بند (ث) ماده (132) قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده (31) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و اصلاحات بعدی آن از محل ردیف شماره 550000 برخوردار می‌باشد.

    8 - درآمد ناشی از اجرای احکام این تبصره پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور، با نظر سازمان برنامه و بودجه کشور و برای تکمیل سایر طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه‌تمام از محل ردیف 210300 جدول شماره (5) این قانون به همان دستگاه اجرائی اختصاص می‌یابد.

    9 – دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط مجازند طرح (پروژه)‌های موضوع این تبصره را با رعایت مقررات مذکور در این تبصره و سایر قوانین مرتبط بدون اخذ مصوبه هیأت وزیران (موضوع ماده (115) قانون محاسبات عمومی کشور) به فروش برسانند.

    12 - مدارس دولتی بر اساس مواد (7)، (25) و (28) قانون برنامه ششم توسعه از شمول حکم این تبصره مستثنی می‌باشند.

    برچسب ها