عصر خودرو

انعقاد ۲۰ هزار قرارداد در یک روز؛

ادامه رکوردشکنی سکه در معاملات آتی

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۲۰ هزار و ۶۷۰ قرداد و به ارزش دو هزار میلیارد و ۳۷ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که حجم این مبادلات طی روز شنبه ۱۶ هزار و ۴۲۵ قرارداد ثبت شده بود که این روند نشان از رشد ۲۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه دارد.

ادامه رکوردشکنی سکه در معاملات آتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، با وجود این که نرخ ارز کاهش جزیی را در روز یکشنبه تجربه کرد اما رشد تقاضا در بازار آتی موجب ادامه روند صعودی بهای سکه شد.

    دیروز سررسید دی ماه با افزایش 0/42 نسبت به معاملات روز شنبه با نرخ 964 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 970 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0/21 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 978 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/45 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 988 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افزایش 1/46 درصدی نسبت به روز شنبه اخیر رو به رو شد.

    همچنین دیروز در بازار نقدی سکه نیز بهای سکه نیز کاهش یافت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان این مبادلات در بهای 959 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه 6 هزار تومان کاهش یافته است.

    هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 483، 263 و 173 هزار تومان معامله شده است.

    به عقیده تحلیل گران به نظر می رسد بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا می تواند زمینه لازم برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده را فراهم کند و این مساله می تواند فشار زیادی بر قیمت طلای جهانی و در نتیجه بهای سکه در بازار داخلی بیاورد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها