عصر خودرو

گزارش روز؛

بازگشت اعتماد به بازار سرمایه در پی افزایش حجم معاملات

عصر بازار- اکثر گروه ها و نمادها طبق انتظار مثبت و پرتقاضا دنبال شدند که در این بین از معدود گروه های منفی به گروه قندی، پالایشگاهی و برخی نمادهای پتروشیمی و فلزی می توان اشاره کرد.

بازگشت اعتماد به بازار سرمایه در پی افزایش حجم معاملات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، گروه های خودرویی، لیزینگی و حمل و نقل، بانکی، بیمه ای و سرمایه گذاری اکثرا مثبت، پرتقاضا و همراه صف خرید دنبال شدند در این بین اخبار سفر رئیس جمهور به فرانسه(برای تعیین تکلیف خودرویی ها) و برداشته شدن تحریم سوئیفت در روزهای آینده(برای بانکی ها) حائز اهمیت بود و مزید بر علت است. نماد وایران بعد از اعلام تعدیل منفی علیرغم جو مثبت بازار با افت حدود 5 درصدی به گردونه معاملات بازگشت و نماد حسینا با توجه به قرار داشتن در سطوح مقاومتی معاملاتی پرحجم را تجربه نمود اما با توجه به جو مثبت بازار و گروه حمل و نقل مثبت به کار خود پایان داد تا نوید بخش شکست مقاومت مذکور باشد.

    در گروه های فلزی و معدنی نمادهای فلوله، فمرآد، فزرین، فباهنر، کروی، کبافق، کنور، فسرب، فولای و وتوکا مثبت و صف خرید و مابقی نمادها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

    در گروه ساختمانی نماد شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام متوقف شد و سایر نمادها مثبت و صف خرید دنبال شدند اما معاملات پرحجم و صف خرید نماد ثشرق نمایان تر بود. گروه سیمانی اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند که در این بین نمادهای سکارون، سشرق، سدور و سهگمت مثبت و پرتقاضا پیگیری شدند.

    در گروه پتروشیمی نماد شیراز بعد از تعدیل منفی اعلامی با افت حدود 3 درصدی و با صف فروش پرحجم مورد بازگشایی قرار گرفت نماد شمواد جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد. اما سایه سنگین ابهامات نرخ خوراک و نحوه قیمت گذاری محصولات آنها علیرغم انتشار شایعات بسیار و چانه زنی های فراوان مسئولان مربوطه همچنان ادامه داشت تا جایی که گروه پالایشگاهی اکثرا منفی و در گروه پتروشیمی علیرغم جو مثبت، نمادهای بزرگ تاپیکو و فارس منفی و نمادهای کوچک شتوکا، شفارس، شلعاب، شکلر، شپارس و شفارس مثبت دنبال شدند. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تایید زیانده بودن اکثر پالایشگاه‌ها دلایل این وضعیت را تولید محصولاتی با ارزش افزوده پایین همچون مازوت و تعطیلی احتمالی پالایشگاه کرمانشاه به دلیل کوچکی(حجم تولید محدود محصولات) و جایگزین آن با پالایشگاه آناهیتا خبر داد. پتروشیمی مبین از سهام کم ریسک بازار که با مورد بی مهری فعالان بازار قرار گرفته مدت زمانی است مورد توجه مجموعه حقوقی فرهنگیان قرار گرفته و با توجه به کاهش شناوری شدید آن توسط سهامدار عمده(هلدینگ خلیج فارس) احتمالا روندی روبه رشد و آرام را شروع خواهد کرد احتمالی که شرایط بنیادی مطلوب تایید کننده آن است که در این بین افزایش نرخ روز افزون دلار و راه اندازی فازهای جدید شرکت مزید بر علت خواهد بود.

    بجز نمادهای فاما، لسرما، لبوتان و بموتو که منفی بودند سایر نمادهای گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی و برقی با افزایش اقبال اکثرا مثبت و صف خرید دنبال شدند.

    نماد مارگارین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم، متوقف شد در گروه دارویی مجوز افزایش سرمایه 50 میلیارد تومانی شرکت والبر از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی صادر شد افزایش سرمایه ای که صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر خواهد شد. به غیر از گروه قندی که منفی بودند اکثر گروه های کوچک همسو با گروه های بزرگ اکثرا مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. نمادهای قند نیشابور، شکر شاهرود جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند. نماد همراه اول تحت تاثیر حمایت سهامدار عمده علاوه بر رشد سهم سبب رشد 20 واحدی شاخص کل شد در نتیجه در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای رمپنا و خودرو با رشد 327.67 واحدی به ارتفاع 62,788 واحدی رسید که در این بین نمادهای تاپیکو و شیراز بیشترین تاثیر منفی را داشتند. با نزدیک شدن به زمان اجرای برجام با افزایش حجم معاملات و افزایش شتاب ورود سرمایه های جدید انتظار می رود همچنان بازاری سبز و صعودی را نظاره گر باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها