عصر خودرو

دوشنبه ۲۱ دی؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۴.۱۰.۲۱ در بازار برق بورس انرژی ۶۲ مگاوات برق به ارزش ۵۱۲ میلیون و ۸۹۹ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز باز هم با کاهش مواجه شد و افت 0.1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می شود؛ روند نزولی قیمت در روزهای اخیر در محدوده 344,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، نیروگاه‌ها تنها در سررسیدی که آخرین روز معاملاتی خود را سپری می‌کرد قیمت پیشنهادی خود را کاهش دادند و فقط در همین نماد معاملات به انجام رسید که دلیل عمده آن را می‌توان نبود حجم مناسب در سمت تقاضا و عدم جذابیت برای نیروگاه‌ها جهت فروش و کاهش قیمت عنوان کرد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941102 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941102 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده و در حال حاضر در انتهای در محدوده 345,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی نزولی با شیبی ملایم بوده و در انتهای دوره در محدوده 367,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 992 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 12.10.1394 با 440 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13931102 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها