عصر خودرو

عراق با دینار و یورو به واردات انرژی از ایران ادامه می‌دهد

عصر بازار- مشاور نخست وزیر عراق گفت: با وجود تحریم‌های آمریکا با دینار و یورو به واردات انرژی از ایران ادامه خواهیم داد.

عراق با دینار و یورو به واردات انرژی از ایران ادامه می‌دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا،  مشاور نخست وزیر عراق عبدالکریم هاشم مصطفی گفت: عراق در آستانه نهایی کردن یک قرارداد است که به این کشور اجازه واردات انرژی از ایران را با وجود تحریم آمریکا و بدون تسویه حساب به دلار را خواهد داد.

    وی در حاشیه کنفرانس خاورمیانه در مسکو گفت: یک هیات بزرگ از بانک مرکزی ایران برای پیشنهاد تجارت با ایران به یورو به عراق سفر کرد؛ ضمن اینکه ایده دیگر برای پرداخت ها به دینار عراق یا به نفت بود. وی افزود: آمریکا در حال فشار آوردن به عراق برای پایان دادن به خرید گاز و برق از ایران است که ایران سهم بزرگی در تامین نیازهای انرژی داخلی این کشور دارد. 

    این مقام عراقی گفت: این ها تحریم های آمریکا هستند و ما حق داریم که از منافع ملی خود حفاظت کنیم. ما همیشه به آنها می گوییم که ما دوست شما هستیم؛ اما ما بخشی از سیاست های شما در منطقه نیسیتم و آنها از این موضوع مطلع هستند و چیز جدیدی برای آنها نیست. بر پایه این گزارش، پیش از این عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق هم فشار آمریکا را برای قطع کردن همکاری در زمینه انرژی را با ایران را رد کرده بود.

    برچسب ها