عصر خودرو

امیر هامونی عنوان کرد:

عرضه های اولیه فرابورس ادامه دارد

عصر بازار- الگوریتم یک امر واجب برای عمق بخشی و توسعه بازار سرمایه است و باید در مسیر توسعه آن گام برداریم.

عرضه های اولیه فرابورس ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، مدیرعامل فرابورس ایران امروز چهارشنبه اول اسفند ماه در بازدید از روند برگزاری آخرین روز رقابت معاملات الگوریتمی ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: معاملات الگوریتمی یکی از مهمترین روش های داد و ستد در بازار های سرمایه دنیا است و حجم گسترده ای از معاملات بورسی در جهان با این روش انجام می شود.

    وی ادامه داد: فارغ التحصیلان رشته هایی همچون آمار، فیزیک کوانتوم، کامپیوتر، ریاضی، برق و کنترل و ... مخاطبان اصلی الگوتریدینگ در بازار سرمایه هستند که با روش های علمی و آماری می توانند به کمک عمق بخشی بازار سرمایه بیایند.

    امیرهامونی تصریح کرد: ‌باید برای توسعه این روش معاملاتی در بازار سرمایه، تکنولوژی ها را به روز کنیم به گونه ای که سامانه توانایی مدیریت کردن دستورات خرید و فروش را به صورت لحظه ای و حتی میکرو ثانیه ای داشته باشد. این امر نیازمند زیرساخت ها و نرم افزار ها  وسخت افزارهای لازم است.

    وی ادامه داد: موضوع دوم بحث دیتا است. باید یک انباره داده ایجاد و در اختیار عموم قرار داده شود. حوزه برخی از داده ها در بازار سرمایه نیستند،‌ برای مثال داده های بین المللی، بازارهای جهانی، ‌ ارز و غیره همگی برای یک تحلیل مورد نیاز است و باید در اختیار تیم تحلیلی قرار بگیرد.

    هامونی با تاکید بر اینکه اطلاعات گسترده و دسترسی آسان به آن ضرورت توسعه معاملات الگوریتمی است، افزود: تنها در این شرایط است که ماشین می تواند داده ها را به جای انسان تحلیل و سفارش را وارد سامانه کند.

    وی افزود: معاملات الگوریتمی در بازار سرمایه بهترین محل برای به کارگیری علم دانش آموختگان رشته های کمی است که می توانند ثروت آفرینی کنند.

    مدیر عامل فرابورس ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه عرضه های اولیه نیز گفت: در این خصوص دو بحث مطرح می شود. یکی عمق بازار و دیگری نحوه عرضه اولیه! گاهی انتقاد می کنند که در شرایط منفی بازار نباید عرضه های اولیه انجام شود زیرا نقدینگی اندک است. اما به لحاظ علمی این نقد وارد نیست، چرا که تجربه نشان داده در میان مدت و بلند مدت عرضه های اولیه به نفع بازار بوده است. به شکلی که بازدهی عرضه های اولیه طی سال های اخیر بیشتر از بازدهی شاخص کل بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: ورود شرکت های جدید می تواند عمق بازار سرمایه را افزایش دهد و ما به شدت پیگیر این موضوع هستیم و عرضه های جدیدی در سال 98 پیش بینی شده است.

    برچسب ها