عصر خودرو

رشد ۳۲۷ واحدی شاخص بورس

خودرویی‌ها و بانک‌ها دوباره پیشرو بازار شدند

عصر بازار- بازار سهام امروز پس از پشت سر گذاشتن ۲ روز منفی متوالی، به استراحت موقت خود پایان داد و دوباره روی مدار صعودی قرار گرفت؛ بازاری که در آن خودرویی‌ها و بانکی‌ها لیدرهای بلامنازع آن بودند.

خودرویی‌ها و بانک‌ها دوباره پیشرو بازار شدند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 21 دی‌ماه 94 با افزایش 327 واحدی روی مدار 62 هزار و 788 واحد ایستاد.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 109 واحد افزایش عدد 10 هزار و 197 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 518 واحدی عدد 69 هزار و 672 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول اما در حالی با رشد 258 واحدی عدد 43 هزار و 198 واحد را تجربه کرد که شاخص بازار دوم با 544 واحد افزایش به رقم 141 هزار و 625 واحد دست یافت.

    شاخص کل فرابورس نیز در پایان معاملات امروز بازار با کمتر از 4 درصد افزایش عدد 704 واحد را به نمایش گذاشته است.

    براساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه مپنا با 69 واحد، ایران‌خودرو با 29 واحد و بانک تجارت با 28 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت تاپیکو با 24 واحد، پتروشیمی شیراز با 19 واحد و پالایش نفت بندرعباس با 13 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از 259 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 284 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 64 هزار و 948 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی شیراز، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، صکوک «صامیا» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های مارگارین، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی، قند نیشابور، شکر شاهرود متوقف شدند.

    بر اساس این گزارش، ف طی معاملات امروز در نماد معاملاتی بانک صادرات ایران 174 میلیون سهم به ارزش بیش از 16 میلیارد و 500 میلیون تومان؛ نماد معاملاتی تاپیکو با بیش از 68 میلیون سهم به ارزش 15 میلیارد تومان، پتروشیمی مبین با 65 میلیون سهم به ارزش بیش از 19 میلیارد و 948 میلیون تومان، سرمایه‌گذاری غدیر با 63 میلیون سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد و 300 میلیون تومان، تیپیکو با بیش از 42 میلیون سهم به ارزش بیش از 19 میلیارد و 900 میلیون تومان و پتروشیمی خارک با بیش از 4 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد تومان از سوی سهامداران خود با معاملات کد به کد و درون گروهی روبرو شدند.

    براساس این گزارش، امروز با انتشار خبرهای امیدوارکننده از جمله موضوع تعیین نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی و از سویی دیگر انتظار برای عقد قراردادهای جدید با کشورهای اروپایی همزمان با سفر رئیس جمهور به اروپا در هفته آینده بازار سهام را دوباره روی مدار مثبت قرار داد.

    بازاری که اگرچه زیر سایه معاملات کد به کد و عرضه‌های زیرپوستی برخی حقوقی‌ها با کمی بیم و امید مواجه بود، اما به پشتوانه معاملات اعتباری و از سویی جابجایی نقدینگی از بازار بدهی در بازار سهام به استراحت موقت خود پایان داد و روی الگوهای صعودی قرار گرفت.

    در این میان گروه خودرویی‌ها و بانک‌ها به تبع انتشار گزارش‌های امیدوار کننده پس از توافق برجام اصلی‌ترین صنایع پیشرو بازار سهام امروز بودند، در سویی دیگر در نماد معاملاتی گروه‌های تجهیزاتی و پیمانکاری نیز افزایش خریداران به وضوح دیده می‌شود هرچند که در گروه‌های مذکور، حقوقی‌ها از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و به بهانه افزایش نقد شوندگی و بازار گردانی عرضه‌های خود را افزایش دادند.

    بر اساس این گزارش، امروز در بازار سهام خبرهایی حاکی از برطرف شدن کمبود خوراک گازی پتروشیمی‌ها از سوی مدیرعامل منطقه ویژه پارس شنیده شد.

    در گوره خودرویی‌ها نیز امروز وزیر صنعت از افزایش ظرفیت تولید خودرویی ایران به 3 میلیون در سال خبرداد.

    در گروه سیمانی‌ها اما گفته می‌شود صادرات این محصول به دو کشور تانزانیا و مصر به زودی آغاز می‌شود.

    در گروه مخابرات نیز امروز در بازار شنیده‌هایی مبنی بر احتمال افزایش آبونمان و برخی تعرفه‌های تلفن ثابت به گوش رسید.

    در نماد معاملاتی «شنفت» نیز پیشنهاد هیأت مدیره به مجمع فوق‌العاده سهامداران حاکی از افزایش سرمایه 33 درصدی از محل سود انباشته دارند، همچنین در نماد «فملی» نیز امروز خبر افزایش سرمایه 15 درصدی از محل آورده نقدی به تائید حسابرس این شرکت رسیده است.

    در نماد معاملاتی «وملت» نیز امروز شایعاتی مبنی بر فروش زمین چاتانوگا و عزم این شرکت برای افزایش سرمایه 100 درصدی به گوش رسید.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز بازاری شاداب و پرحجم بود که همسو با معاملاتی بلوکی و کد به کد برخی حقوقی‌ها با غلبه خریداران بر فروشندگان سهام روبرو بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو