عصر خودرو

کتاب محاسبات کمی مالی به فروشگاه انتشارات بورس رفت

عصر بازار- محاسبات کمی مالی، نام کتابی است که به تازگی از سوی انتشارات بورس به چاپ رسیده و در دست علاقمندان قرار گرفته است.

کتاب محاسبات کمی مالی به فروشگاه انتشارات بورس رفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، محاسبات کمی مالی نوشته استفن جی.کیلسون و با ترجمه مهدی خواجه زاده دزفولی و حامد دهقان طرزجانی به چاپ رسید.

    ویرایش سوم این کتاب که در رده کتاب های تخصصی مالی عمومی قرار دارد، در فروشگاه انتشارات بورس در دسترس عموم قرار گرفته است.

    نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: ویرایش سوم کتاب «نظریه بهره»، مطالبی را که در رابطه با نظریه بهره در ویرایش دوم آمده بود به صورت ملموسی اصلاح و توسعه داده است. به‌جز چند استثنای اندک، تمام مطالب ویرایش دوم حفظ و به‌روزرسانی شده است. به‌علاوه به میزان قابل‌توجهی مطالب جدید اضافه شده است.

    این کتاب در هفت فصل اول، مطالب پایه‌ای ریاضی نظریه بهره را که به طور کلاسیک توسعه یافته‌اند پوشش می‌دهد. همچنین مطالب مربوط به نرخ‌های بازده از فصل پنج به فصل هشت منتقل شده است و دو فصل دیگر بر این اساس شماره‌گذاری شده‌اند.

    ویژگی جدید ویرایش سوم، افزایش ضمیمه‌های فصلی است. این ضمیمه‌ها شامل مواردی مثل مشتقات پیچیده‌تر، نتایج گسترش یافته بهره که البته غیراساسی هستند و همچنین فرمول‌ها و روش‌های اضافی است. هدف از این کار، توجه و تمرکز بیشتر بر مطالب اساسی است. علاوه بر این، ضمیمه‌های فصلی انتهای کتاب شامل پنج ضمیمه است. به علت پرهیز از ابهام این پنج ضمیمه به‌جای شماره‌گذاری، حروف‌گذاری شده‌اند.

    علاقمندان می توانند برای دریافت این کتاب به فروشگاه انتشارات بورس واقع در خیابان ملاصدرا جنب ساختمان سازمان بورس مراجعه کنند یا از طریق سایت http://boursepub.ir این کتاب را خریداری کنند.

    برچسب ها