عصر خودرو

معاون وزیر صنعت:

بورس عامل آرامش در بازار مواد اولیه

عصر بازار- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف اصلی تحریم های ظالمانه دشمن، زمین گیر کردن تولید در کشور است اما این وزارتخانه با تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، به مبارزه تحریم می رود.

بورس عامل آرامش در بازار مواد اولیه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، 'فرشاد مقیمی' عصر دوشنبه در شانزدهمین جشنواره «تولید ملی- افتخار ملی» در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما افزود: در شرایط فعلی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت صنعت، ساماندهی و مدیریت شرایط تحریم است که با اقدام هایی مانند حفظ سطح تولید میسر می شود.
    وی ادامه داد: در این پیوند رصد پیاپی آثار تحریم ها در بخش تولید بویژه با استفاده از توان تخصصی و اجرایی بخش غیردولتی دنبال می‌شود.
    این مسوول یادآوری کرد: وزارت صنعت به دنبال برگزاری جلسات مختلف تخصصی با حوزه ها، انجمن ها و بخش مرتبط خصوصی مرتبط با صنایع مختلف است.
    وی بیان داشت: در موضوع مواد اولیه، بخشی از آن در داخل تامین شده و بخشی دیگر وابسته به منابع و مسائل ارزی است که از خارج تامین می شود.

    تاثیر عرضه مواد اولیه در بورس
    مقیمی اضافه کرد: در برخی حوزه‌ها بویژه مواد اولیه ای که در بورس عرضه می شود، به آرامش رسیده ایم.
    وی ادامه داد: شکایت های زیادی در مورد توزیع نادرست مواد اولیه واحدهای فعال تولیدی، به وزارت صنعت رسیده و در این زمینه ابلاغیه‌ای برای همه استان‌ها ارسال شده است.
    به گفته وی، «مواد اولیه به دست تولیدکننده اصلی نمی رسد و قیمت آنها با دلالی در بازار و دست به دست شدن افزایش می‌یابد».

    بررسی نیاز وارداتی پنج ماهه واحدها
    معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد مواد اولیه ای که از خارج تامین می‌شود اعلام کرد: به دنبال آنیم که از نیاز حداقل پنج ماه آتی واحدهای صنعتی تصویر درستی داشته باشیم.
    وی درباره موضوع سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی برای حفظ سطح تولید گفت: برآورد ما در آغاز امسال نیاز به 244 هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش بود اما در نهایت به مبلغ 137 هزار میلیارد تومان رسیدیم.
    وی گفت: در همین زمینه برنامه ای از طریق وزیر صنعت به دولت رسیده و بانک مرکزی در حال برنامه‌ریزی برای پرداخت این تسهیلات به واحدهای مختلف صنعتی است.
    مقیمی همچنین از اعلام یک هزار و 243 فقره تعرفه مربوط به مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات خبر داد که مقرر شده است بدون ثبت سفارش از مناطق آزاد و ویژه وارد شود.
    وی استفاده از ظرفیت مرزنشینان و ملوانان برای واردات مواد اولیه را از دیگر برنامه‌های وزارت صنعت برشمرد که به تازگی مصوبه ای در این زمینه از سوی دولت تهیه شده است.
    این مسوول گفت: رفع موانع تولید دیگر سیاست وزارت صنعت برای ایجاد شرایط بهبود در تولید است.

    برچسب ها