عصر خودرو

بورس‌های آسیایی بر قله چهار ماهه

عصر بازار- با افزایش امیدواری ها نسبت به اتخاذ سیاست پولی انبساطی توسط بانک‌های مرکزی جهان، بورس‌های آسیایی صعود نیرومندی را تجربه کردند.

بورس‌های آسیایی بر قله چهار ماهه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، در شرایطی که بورس آمریکا به دلیل تعطیلات بسته بود، بورس‌های آسیایی با امیدواری نسبت به پیشرفت در مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا و اتخاذ سیاست‌های پولی متعادل تر توسط بانک های مرکزی، عموماً صعودی بودند.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته پیش اعلام کرده بود آماده است در صورت پیشرفت در مذاکرات، از برنامه خود برای اعمال تعرفه 10 تا 25 درصدی بر واردات کالاهایی به ارزش 200 میلیارد دلار از چین موقتاً عقب نشینی کند و آن   را به تعویق بیاندازد.

    این ماه بورس‌های چینی پیشتاز جریان صعودی در بین بورس‌های آسیایی بودند به گونه‌ای که بورس‌های این کشور با صعود متوسط 6.5 درصدی، بیشترین بازدهی را در بین بورس‌های آسیایی داشتند. در ژاپن نیز بورس توکیو صعودی بود و شاخص "نیک کی 225" و "تاپیکس" به ترتیب 0.17 درصد و 0.23 درصد افزایش یافتند. در استرالیا شاخص "ای اس ایکس" 0.28 درصد بالا رفت.

    شوجی شیروتا، مدیر بخش استراتژی کلان در موسسه "اچ اس بی سی سکیوریتیز" گفت: بانک‌های مرکزی جهان به رهبری بانک مرکزی آمریکا دیگر متکی بر سیاست پولی انقباضی نیستند و پشت کردن فدرال رزرو به دلار قدرتمند، دست بانک‌های مرکزی در دیگر نقاط جهان را برای اتخاذ رویکرد معتدل‌تر باز گذاشته است.

    در بازار فلزات گران‌بها، پالادیوم با رسیدن به سطح 1458.5 دلار در هر اونس، رکورد جدیدی را به ثبت رساند و طلا با رسیدن به 1327.40 دلار در هر اونس، به بالاترین سطح 10 ماه اخیر خود رسید.

    در بازار نفت نیز قیمت‌ها صعودی بود به گونه‌ای که نفت برنت برای تحویل در معاملات آتی با رسیدن به سطح 66.83 دلار در هر بشکه به بالاترین سطح خود از ماه نوامبر رسید و نفت خام آمریکا با 0.5 درصد افزایش به 55.86 دلار در هر بشکه رسید.

    برچسب ها