عصر خودرو

تلاش قطر برای جذب ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی در آستانه فیفا ۲۰۲۲

عصر بازار- قطر قصد دارد پیش از برپایی بازی‌ های فیفا ۲۰۲۲، که خود میزبانی آن را به عهده خواهد داشت، صنعت ورزش کشور را با سرمایه‌های خارجی توسعه دهد.

تلاش قطر برای جذب ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌ خارجی در آستانه فیفا ۲۰۲۲
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، یک مقام دولت قطر به رویترز گفته که دولت به زودی 20 میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب بخش ورزش خواهد کرد.

    مرکز مالی قطر، که مسئول ارائه مجوز به شرکت‌های خارجی در حوزه‌های مالی است تا سرمایه‌گذاران خارجی از قوانین مالکیت محلی معاف شوند، خود را آماده کرده تا برای 150 شرکت ورزشی چند ملیتی مجوز فعالیت صادر کند. به گفته یوسف الجیده، 25 شرکت از 150 شرکتی که مجوز خواهند گرفت در سال جاری وارد قطر خواهند شد.

    تلاش قطر برای به میدان کشیدن شرکت‌های چند ملیتی به حوزه ورزش این کشور به  این دلیل است که مقامات قطری سعی دارند فیفا 2022 به میزبانی قطر را دستاویزی برای تبدیل کشورشان به یک مرکز ورزشی در منطقه قرار دهند.

    اخیرا فیفا قراردادی با دولت قطر امضاء کرده است تا به آن کشور در آماده سازی شرایط بازی‌های جهانی کمک کند.

    جیده به رویترز گفته است که "سرمایه چشمگیر و بزرگی در حال ورود به قطر است."

    سال گذشته مرکز مالی قطر اعلام کرد که برنامه‌هایی مدونی تنظیم کرده است تا از طریق این برنامه ها، مشوق‌های سرمایه‌گذاری به خارجی‌ها ارائه کند تا از این طریق بتواند با دوبی در زمینه ورزشی رقابت کند.

    جیده گفته است که مرکز مالی قطر همچنین قصد دارد در زمینه‌های دیگری مانند تامین مالی اسلامی، فین تک و رسانه هم فعالیت وسیع خود را آغاز کند و امیدوار است تا سال 2022 تعداد شرکت‌های خارجی فعال در زمینه‌های مذکور از 600 به 1000 عدد برسد.

    قطر در نظر دارد تا اقتصاد گازی خود را نیز تنوع بخشد گرچه اختلافات تجاری و دیپلماتیک آن کشور با عربستان سعودی در سال‌های اخیر کمی مقامات آن کشور را برای رسیدن به اهداف‌شان دچار مشکل کرده است.

    از سال 2017 میلادی قطر با عربستان و حامیان منطقه‌ای ریاض – امارات متحده عربی، بحرین و مصر – اختلافات سیاسی وسیعی پیدا کرده است؛ اما در عوض، رابطه دوحه با کشورهایی نظیر کویت، عمان، ترکیه و پاکستان بهبود یافته و دوحه امیدوار است همچنان بتواند توسعه‌ بخش ورزشی خود را با قدرت ادامه دهد.

    جیده می گوید با توجه به وضعیت ژئوپلیتیک قطر و روابط خوبی که این کشور با دولت‌های همسایه برقرار کرده است، شرکت‌های چند ملیتی ورزشی نیز می توانند از طریق قطر با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دیگر کشورهای منطقه آشنا شوند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو