عصر خودرو

حیدری در نشست خبری خبر داد

اعلام لیست کالاهای مجاز برای ورود به کشور

عصر بازار- مدیر کل امور مرزی وزارت کشور از اعلام لیست کالاهای مجاز برای ورود به کشور توسط هیات دولت خبر داد.

اعلام لیست کالاهای مجاز برای ورود به کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، شهریار حیدری مدیر کل امور مرزی وزارت کشور صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد لیست کالاهای مجاز برای ورود به کشور از سوی هیات دولت را اعلام کرد.

    وی ادامه داد: یک هزار و سیصد و بیست و نه کالا در سال 97 ممنوع شده بود که طی جلسات مختلف در کارگروه ماده 12، بیست و چهارم بهمن ماه در دولت تصویب شد تا این اقلام آزاد شود. این کالاهای آزاد شده صد درصد معاف از حق ورودی هستند.

    حیدری خاطر نشان کرد: بنا داریم مدت زمان اعتبار گذرنامه در چارچوب لایحه به دولت از 5 سال به 10 سال ارتقا دهیم.

    وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر آخرین وضعیت مرزبانان ربوده شده گفت: هفت نفر از 12 مرزبان ربوده شده باقی ماندند که همگی سالم هستند و دولت پاکستان را مسیول سلامت، صحت و برگشت انهاست و لحظه ای جمهوری اسلامی کوتاهی نخواهد کرد و درحال پیگیری هستیم.

    وی تصریح کرد: مسئولیت حادثه اخیر تروریستی برعهده دولت پاکستان است. اگر توانایی مقابله با گروهک های تروریستی دارد که انجام دهد اگر نه به ما بسپرد که ما توانایی داریم.
    از دولت پاکستان انتظار داریم هرچه زودتر به این مباحث بپردازند و پیگیری کنند. البته مقامات پاکستان روز گذشته به کشور آمدند که امیدواریم به نتایج مشترک برسیم.

    لیست اعلامی کالاهای آزاد شده به شرح ذیل است:

    برچسب ها