عصر خودرو

مدیرعامل تامین سرمایه بانک مسکن:

اعمال محدودیت‌ها برای اجرایی شدن صندوق‌های زمین و ساختمان منطقی نیست

عصر بازار- دومین همایش تامین مالی با گله محسن فاضلیان در خصوص اعمال محدودیت‌ها در اجرایی شدن صندوق‌های تامین مالی زمین و ساختمان توسط تامین سرمایه بانک مسکن ادامه پیدا کرد.

اعمال محدودیت‌ها برای اجرایی شدن صندوق‌های زمین و ساختمان منطقی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در ادامه دومین همایش تامین مالی، محسن فاضلیان مدیرعامل تامین سرمایه بانک مسکن ضمن اشاره به اهمیت صندوق‌هتی زمین و ساختمان گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان شکل ساختاریافته مشارکت مدنی سنتی در تولید پروژه‌های مسکن در بازار سرمایه است که به شکل صندوق‌های زمین و شاختمان نمایان می‌شوند.
    وی افزود: به عبارت دیگر این صندوق‌ها وظیفه تامین مالی برای پروژه‌های صنعت ساختمانی را برعهده دارند.
    فاضلیان در خصوص ویژگی‌های صندوق‌های زمین و ساختمان بیان کرد: برای اینکه این صندوق‌ها به پروژه‌ای وارد شوند،اسناد مالکیت زمین باید بدون شرط و یرای انتقال به صندوق آماده باشد.
    مدیرعامل تامین سرمایه بانک مسکن ادامه داد: از سوی دیگر هدف از پروژه باید احداث واحد‌هتی مسکونی و تعداد این واحد‌ها بیش از 50 واحد باشد.
    فاضلیان در مورد شرایط پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: صندوق‌های زمین و ساختمان تنها به شرطی وارد پروژه‌های نیمه‌تمام میشوند که اطلاعات مالی آنها کاملا شفاف باشد.
    در ادامه این کارشناس ارشد بازار سرمایه درمورد مزایای استفاده از صندوق‌های زمین و ساختمان بیان کرد: اصلاح ساختار مالی، استفاده از امکانات بانک مسکن، مواجهه با کمبود منابع مالی و نظارت بر نحوه مصرف وجوه تنها بخشی از مزایای این صندوق‌هاست.
    فاضلیان با تاکید بر کیفیت بالای ساخت این پروژه‌ها اظهام کرد: ساخت پروژه توسط یکی از پیمانکارانی انجام میشود که براساس قانون و مقررات مربوط به صندوق‌ها از میان انبوه‌سازان واجد شرایط خاص و باسابقه درخشان انتخاب میشوند.
    مدیرعامل تامین سرمایه بانک مسکن در ادامه ضمن اشاره به پروژه‌های این شرکت در زمینه زمین و ساختمان بیان کرد: تامین سرمایه بانک مسکن تاکنون 4 پروژه را در این حکزه کلید زده که 2 پروژه به طور کامل به اتمام رسیده و به عنوان تجربیات موفقی در کارنامه این شرکت قرار گرفته است.  پروژه نسیم با هزینه 27 میلیارد تومانی و 80 واحدی در شهرک راه‌آهن تهران، از طریق پیش فروش ساخته شد و اکنون برای خریداران خود سود 100 درصدی را به ارمغان آورده است.
    وی افزود: پروژه مسکن نارون نیز یکی دیگر از پروژه‌های موفقی بود که با مشارکت شرکت سرمایه‌گذاری مسکن اروند در شهر اراک، با حجم 144 واحد مسکونی ساخته شد و مانند مروژه نسیم توانسته سود حدود 100 درصدی را برای خریداران خود به همراه بیاورد.
    فاضلیان پروژه نگین شهر ری را در پروژه این شرکت اعلام و اظهار کرد: روند کاری این پروژه که شامل 240 واحد در 4 بلوک 9 طبقه‌ای ساخته شده، در حال حاضر 30 درصد رشد کرده و امیدواریم در 2 سال آینده به بهره‌برداری برسد.
    مدیرعامل تامین سرمایه بانک مسکن ضمن اعلام رشد 70 درصدی پروژه صندوق نرگس که در شهر تبریز ساخته شده، خبر از تکمیل و رونمایی این پروژه در هفته‌های آتی داد.
    در اخر فاضلیان ضمن گله از محدودیت‌هایی که برای صندوق‌های زمین و ساختمان در نظر گرفته شده، بیان کرد: از یکسو بازدهی که صندوق‌های زمین و ساختمان در بازار واقعی ساخته‌اند، محور 20 درصد را رد کرد و از سوی دیگر این صندوق‌ها توانسته رونقی را به بازار مسکن تزریق و این بازار را به تعادل نزدیک کند؛ با این حال محدودیت‌هایی برای تامین سرمایه بانک مسکن برای مشارکت این صندوق‌ها در پروژه‌های ساختمانی اعمال شده که منطقی نیست.

    برچسب ها