عصر خودرو

مدیرعامل بورس انرژی خبر داد:

جزئیات استفاده از ابزار صندوق پروژه در تامین مالی حوزه انرژی

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی با تشریح جزئیات استفاده از ابزار صندوق پروژه در تامین مالی پروژه های انرژی خبر داد و گفت: نقل و انتقال یونیت ها در این ابزار از مالیات معاف است.

جزئیات استفاده از ابزار صندوق پروژه در تامین مالی حوزه انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، علی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی در همایش تامین مالی از بازار سرمایه گفت: در حوزه انرژی در فاصله سال های ٢۰۰٣ تا ٢۰١٧ سرمایه گذاری عظیمی صورت گرفته که اوج آن در سال ٢۰١٤ بوده و مجموعا حدود ١٧۰۰میلیارددلار سرمایه گذاری بوده است.

    وی افزود: در ایران نیز این روند رو به رشد بوده و قرار است صندوق پروژه نیز در حوزه انرژی عملیاتی شود.

    حسینی گفت: تحریم باعث شده کار سرمایه گذاری و جذب منابع مالی در بخش انرژی به خوبی پیش نرود، ولی جذابیت و پتانسیل بسیار بالا است.

    وی ادامه داد: صندوق پروژه یک نهاد مالی است که در قانون بازار سرمایه به آن اشاره شده و در مصوبات هیات وزیران نیز تاکید شده که وزارت نفت و بازار سرمایه، از طریق انتشار اوراق سلف و تعریف یونیت های سرمایه گذاری اقدام به تامین مالی کرده و ابزارهای مرتبط با آن را عملیاتی نمایند.

    به گفته حسینی، ابزارهای بازار سرمایه عموما استاندارد هستند و جمع آوری وجوه از سرمایه گذاران اولین مرحله صندوق پروژه است.

    حسینی ادامه داد: جدایی مالکیت از مدیریت در دستور کار صندوق پروژه قرار گرفته و در انتهای دوره تکمیل پروژه یا هولدرها خود سهامدار شده یا یونیت ها را به بانی می فروشند.البته نقل و انتقال یونیت ها و درآمدهای صندوق نیز از مالیات معاف هستند.

    برچسب ها