عصر خودرو

در بازار امروز بورس تهران؛

یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم و اوراق مالی معامله شد

عصر بازار- با وجود آنکه بازارهای جهانی هفته ای صعودی را به پایان رساندند، بورس تهران بدون توجه به ارتقای قیمت بسیاری از کالاها، روز نخست هفته را با افت شاخص کل به پایان رساند.

یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم و اوراق مالی معامله شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در حالی که شاخص بورس تهران تا ساعات میانی معاملاتی، رشد بیش از 500 واحدی را به ثبت رساند، در واپسین لحظات تحت تاثیر تضعیف عرضه ها با افت حدود 196 واحدی به کار خود پایان داد و در سطح 157 هزار واحد باقی ماند.

    امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 85 واحد و پتروشیمی پارس با 83 واحد و تاپیکو با 64 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را  بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی با 89 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 87 واحد و پتروشیمی مبین با 74 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 442 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 290 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 188 هزار و 656 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، حق تقدم خرید سهام تکادو، لیزینگ رازی، سیمان لار سبزوار، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تولیدی چدن‌سازان، نیروکلر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ارقام، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، صنعتی جام دارو، معدنی و صنعتی چادرملو و فرآورده‌های نسوز ایران متوقف شدند؛ امروز همچنین نماد معاملاتی دو شرکت مواد ویژه لیا و بانک گردشگری با توجه به تصمیم هیات پذیرش در فرابورس لغو شد.

    امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن ایران و سیمان بجنورد به دلیل نوسان 20 درصدی قیمت سهام به مدت 60 دقیقه در مرحله سفارش‌گیری مجدد قرار گرفت.

    امروز در بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 123 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 105 میلیارد تومان کد به کد شد؛ در معدنی و صنعتی چادرملو نیز 30 میلیون سهم به ارزش 13.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

    براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم حجم را در نخستین روز معاملاتی هفته جاری تجربه کرد که بازارهای جهانی در 48 ساعت گذشته شاهد رشد قابل توجه نرخ کامودیتی‌ها و همچنین نفت خام بود؛ با این همه وقوع برخی رخدادها در آمریکای جنوبی به ویژه در حوزه معدنی گروه سنگ‌آهنی‌ها را در کانون توجه قرار داده است.

    برچسب ها