عصر خودرو

توافق ترامپ با دموکرات‌ها، جانی دوباره برای دلار شد

عصر بازار- روز سه‌شنبه سهم‌های آسیایی، به دنبال توافق دولت آمریکا با دموکرات‌ها و امیدواری سرمایه‌گذاران به نتیجه بخش بودن مذاکرات تجاری آمریکا و چین، کمی رشد کردند.

توافق ترامپ با دموکرات‌ها، جانی دوباره برای دلار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، نمایندگان دموکرات آمریکا با دولت دونالد ترامپ بر سر دیوار بحث برانگیز مرزی بین آمریکا و مکزیک به توافقی موفق رسیده اند. این توافق موجب شد تا تهدید رئیس جمهور مبنی بر تعطیلی مجدد دولت در فوریه منتفی شود.

    بر اساس این گزارش، وی گفته بود اگر کنگره با احداث دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکند و بودجه لازم را اختصاص ندهد برای بار دوم دولت را تعطیل اعلام خواهد کرد. البته دموکرات‌ها گفته اند که توافق آنها با ترامپ به معنی پوشش همه هزینه‌هایی که ترامپ خواسته بود ، نیست. ترامپ پیشتر تقاضای اختصاص بودجه 5.7 میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک کرده بود.

    رشد شاخص‌ها می تواند ریشه در اظهار امیدواری مقامات آمریکایی و چینی نیز نسبت به آینده مذاکرات تجاری دو طرف داشته باشد.

    مذاکرات طولانی بین واشنگتن و پکن روز دوشنبه دوباره از سر گرفته شده است و دو طرف امیدوارند تا ابتدای مارچ به نتیجه نهایی برسند. اگر توافقی صورت نگیرد تعرفه وارداتی آمریکا برای 200 میلیارد دلار کالای صادراتی چین از 10 درصد فعلی به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

    تحلیلگران می گویند جنگ تجاری دو کشور پیشاپیش اثرات خود را بر اقتصاد آمریکا نیز اعمال کرده است. آنها می گویند سود شرکتهای آمریکایی احتمالا در فصل جاری حدود 0.2 درصد نسبت به سال گذشته افت خواهد کرد، که این افت اولین کاهش سود از اوایل سال 2016 به شمار می رود.

    به این ترتیب، شاخص دلار نیز با بیشترین میزان افزایش در سه ماه گذشته رو به رو شد . اما قیمت یورو در پی نگرانی از اجرای طرح برگزیت توسط بریتانیا با روند کاهشی رو به رو شد.

    برچسب ها