عصر خودرو

کاهش ۸۰ دلاری قیمت مس در بازار فلزات لندن

عصر بازار: قیمت مس دیروز جمعه به دلیل نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای چین کاهش داشت اما سرعت این کاهش به دلیل کاهش ارزش دلار و افزایش شاخص بازار سهام چین کنترل شد.

کاهش ۸۰ دلاری قیمت مس در بازار فلزات لندن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، قیمت مس دیروز جمعه به دلیل نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضای چین کاهش داشت اما سرعت این کاهش به دلیل کاهش ارزش دلار و افزایش شاخص بازار سهام چین کنترل شد.

    قیمت مس در جریان آخرین معاملات انجام شده در بازار فلزات لندن 1.44 درصد کاهش داشت و در سطح 5480 دلار در هر تن معامله شد. هفته گذشته فلز سرخ در بازار لندن به سطح 5240 دلار در هر تن رسید که کمترین قیمت در 6 سال اخیر بوده است. قیمت مس در بازار Comex نیویورک نیز 1.07 درصد کاهش پیدا کرد و به سطح 2.49 دلار در هر پوند رسید.

    جان میر تحلیلگر موسسه اس پی انجل می‌گوید، فشارهای بسیار بیشتری برای کاهش قیمت مس و دیگر کالاهای صنعتی وجود دارد، این فشارها به واسطه شرایط نامساعد اقتصادی چین بویژه در بخش صنعتی بوجود آمده است.

    در این میان به نظر می‌رسد برخی از پروژه‌های زیر‌بنایی (که برای تحریک رشد اقتصادی چین در دستور کار قرار گرفته بود) به دلیل افزایش سخت‌گیری‌ها نسبت به فساد به تعویق افتاده است.

    آمارهای منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که اقتصاد چین در 3 ماهه دوم سال 2015 میلادی 7 درصد رشد داشته است که از نرخ 6.9 درصد پیش‌بینی‌ها بیشتر است اما بسیاری از تحلیل‌گران به این آمار بدبین هستند.

    آلبرت ادوارد، تحلیل‌گر سوسیته جنرال می‌گوید، به نظر نمی‌رسد کسی به رقم رشد 7 درصدی اعلام شده اعتقاد داشته باشد.

    در جریان معاملات روز جمعه در بازار فلزات لندن، آلومینیوم نیز با 19 دلار کاهش در سطح 1697 دلار به ازای هر تن معامله شد. همچنین روی در سطح 2066 دلار در هر تن معامله شد که نسبت به آخرین قیمت روز قبل 6 دلار کاهش نشان می‌دهد.

    برچسب ها