عصر خودرو

دیروز به ثبت رسید؛

رشد ۲۹۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۶ هزار و ۴۲۵ قرداد و به ارزش یک هزار میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که حجم این مبادلات در معاملات روز پنجشنبه گذشته ۴ هزار و ۱۴۹ قرارداد ثبت شده بود که این روند نشان از رشد ۲۹۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه دارد.

رشد ۲۹۵ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، احمد بیات، کارشناس کارگزاری نهایت نگر در رابطه با افزایش حجم معاملات آتی طی روز گذشته گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حجم بیش از 16 هزار قراردادی آتی سکه در طی یک روز بی سابقه بود و  رکورد معاملات شکسته شد.

    به گفته وی عامل اصلی این رشد قیمت همسویی بهای طلا در بازارهای جهانی و نرخ ارز در بازار آزاده بوده است.

    بیات افزود: به این ترتیب بهای سکه همزمان با افزایش قیمت دلار آزاد و افزایش طلای جهانی دیروز شنبه به رشد خود ادامه داد و سکه را وارد کانال 960 هزار تومانی کرد.

    بنابراین گزارش، دیروز سررسید دی ماه با افزایش 1/09 نسبت به معاملات روز پنجشنبه با نرخ 960 هزار تومان معامله شد. سکه تحویل اسفند با قیمت 968 هزار تومان به فروش رسید که رشد 2/08 درصدی را طی روز شنبه به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت 964 هزار تومان معامله شد و افزایش 1/39 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز سکه تحویل تیر سال آینده با قیمت 973 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با رشد 1/98 درصدی را نسبت به روز پنجشنبه اخیر رو به رو شد.

    نکته قابل توجه در معاملات آتی سکه این بود قیمت سر رسید اسفند ماه از اردیبهشت پیشی گرفت و با 2 هزار تومان اختلاف قیمت به فروش رسید.

    در بازار نقدی نیز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان مبادلات دیروز در بهای 965 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه 17 هزار تومان بالا رفته است.

    همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 484، 264 و 173 هزار تومان معامله شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها