عصر خودرو

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران:

افت تقاضای خرید زعفران در پی افزایش قیمت

عصر بازار- رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران با تاکید بر اینکه افزایش قیمت زعفران متوقف شده است، گفت: اما این افزایش قیمت در هفته‌های اخیر باعث رکود در بازار این محصول شده است.

افت تقاضای خرید زعفران در پی افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران در مورد وضعیت قیمت زعفران اظهار داشت: نوسان قیمت زعفران در 10 روز اخیر کاملا طبیعی بوده و در هر کیلوگرم از این محصول حدود 30 تا 40 هزار تومان نوسان قیمت وجود دارد.

    وی با بیان اینکه حدود دو هفته قبل قیمت زعفران به یکباره افزایش یافت، گفت: قیمت زعفران به طور ناگهانی در هر کیلوگرم یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت که در حال حال حاضر این افزایش ناگهانی قیمت متوقف شده است.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران تصریح کرد: قیمت هر کیلو‌گرم زعفران دسته 5 میلیون و 450 هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم زعفران نگین 6 میلیون و 800 هزار تومان است.

    میری دلیل افزایش قیمت ناگهانی زعفران را واسطه‌ها و دلالان عنوان کرد و گفت: پس از پایان فصل برداشت زعفران یعنی از 15 آذرماه تاکنون هیچ گونه افزایش صادرات، افزایش مصرف و کمبودی در این محصول صورت نگرفته، بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت آن وجود ندارد.

    وی بیان داشت: با توجه به اظهارات کشاورزان در خراسان رضوی خوشبختانه تولید نسبت به سال گذشته بهتر بوده و کشاورزان هیچ کاهش برداشتی نداشته‌اند، ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی به وضعیت خوب تولید زعفران در سال جاری نسبت به سال گذشته اذعان دارد.

    میری تصریح کرد: افزایش یک میلیون و 500 هزار تومانی قیمت هر کیلو زعفران در هفته‌های اخیر موجب رکود در بازار این محصول شده و به همین دلیل خریداران خارجی درخواست خرید را به دلیل افزایش قیمت بی‌ضابطه و بی‌دلیل متوقف کرده‌اند.

    رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران با اشاره به اینکه برخی کشورهای منطقه از عمده‌ خریداران زعفران ایران به شمار می‌روند، گفت: تنش‌های اخیر در منطقه تا حدودی بر روی رکود تقاضا در این بازار در هفته اخیر مؤثر بوده است.

    وی بیان داشت: برخی کشورهای منطقه به طور مستقیم و غیر مستقیم سالانه 40 تن زعفران از ایران خریداری می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها