عصر خودرو

۲۰۱۶ برای طلا خوش یمن بود؛

تلاش اونس برای حفظ سطح ۱۱۰۰ دلاری

عصر بازار- تحلیلگران اقتصادی بر این باورند سرمایه گذاران بین المللی باید در کوتاه مدت برای سرمایه گذاری در بازار طلا نگاه خاصی به اوضاع اقتصادی چین و نوسانات ارزش دلار آمریکا داشته باشند.

تلاش اونس برای حفظ سطح ۱۱۰۰ دلاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیلگران اقتصادی تاکید کردند، نااطمینانی نسبت به اوضاع اقتصادی چین و شاخص سهام این کشور تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

    بر اساس این گزارش، قیمت طلا در نخستین هفته سال 2016 میلادی با افزایش 3/6 درصدی روبرو شده است. این  بهترین عملکرد قیمت طلا از اواسط اوت به شمار می رود.

    نظرسنجی جدید کیتکو نیوز نیز نشان می دهد که کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند. نااطمینانی های مربوط به اوضاع اقتصادی چین فشار زیادی را بر شاخص سهام در بازارهای جهان وارد کرده است. به نظر می رسد این عامل تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

    «متیو ترنر» تحلیلگر ارشد اقتصادی تاکید کرد: بهترین عاملی که می تواند موجب افزایش قیمت طلا شود این است که یک بانک مرکزی بزرگ در جهان مثل چین، کنترل اوضاع را از دست بدهد بر همین اساس به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده به ثبات خواهد رسید و احتمالا با کاهش همراه خواهد شد.

    از سویی موسسه «آی جی» نیز در تحلیلی نوشت: قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر ارزش دلار آمریکا خواهد بود. البته تنش های سیاسی بین المللی نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

    «فیل استریبل» تحلیلگر برجسته موسسه آر جی او فیوچرز نیز گفت: قیمت طلا برای حفظ سطح 1100 دلاری در روزهای آینده تلاش خواهد کرد. البته افزایش ارزش دلار می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.

    البته نا گفته نماند که انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا در خصوص بهبود وضعیت بازار اشتغال در ماه دسامبر نیز می تواند زمینه لازم برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را طی ماه های آینده فراهم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها