عصر خودرو

سرنوشت شاخص کل در تب و تاب بازار

عصر بازار: بر اساس چارت های تکنیکالی در حال حاضر شاخص کل در محدوده ۶۴۲۵۰ توانایی رسیدن به یک مقاومت را دارد.

سرنوشت شاخص کل در تب و تاب بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» شاخص کل در 486 روز گذشته، بعد از ثبت کانال 89 هزار واحدی، روندی اصلاحی در پیش گرفته است.  
    سپس در 187 روز گذشته شکل گیری الگوهای مختلفی مشاهده شد. در ابتدا الگوی کلاسیک مثلث متقارن پیش آمد که با قدرت شکسته شد و در ادامه شکلگیری الگوی هارمونیک AB=CD  به وجود آمد که تقریبا هدفخود را لمس کرد و اندکی از فشار عرضه ها کاسته شد.
    همانطور که مشاهده می شود درشرایط فعلی شاخص مجددا با یک شمع پرقدرت از کانال اصلاحی خود خارج شد که این شکست محدوده 62 هزار واحد رخ داد و بازار کمی امیدوارانه به معامله پرداخت .
    با توجه به عبور شاخص از  سقف کانال نزولی، در حال پیشروی به سمت محدوده 63 هزار واحد است که در طول 55 روز گذشته توان عبور از این محدوده را نداشته و البته بازار در این محدوده اندکی با احتیاط رفتار می کند.
    درصورت عبور از این محدوده مقاومتی انتظار می رود شاخص کل به سمت خط روند صعودی شکسته شده در نقش مقاومت  تا محدوده بین  64250 تا 64550  واحد حرکت کند که در عین حال به عنوان مقاومت خط روند نزولی نیز نقش خواهد داشت .
    نکته قابل تامل در چارت شاخص کل می تواند پتانسیل واگرایی مخفی منفی باشد که  شاخص کل برای خنثی نمودن این واگرایی مجبور به عبور از 63 هزار واحد است.
    اندیکاتور پیشرو به محدوده بیش خرید وارد شده و با توجه به سابقه رفتاری این اندیکاتور همچنان انتظار می رود به مدت 9 الی 14 روز شاخص همچنان توان صعودی خود را از دست ندهد و تا هدف های اعلامی به حرکت خود ادامه دهد .
    حمایت بسیار مهم شاخص کل محدوده 60770 واحد است که می تواند یک سطح معتبر باشد .

    بهزاد صمدی – تحلیلگر کارگزاری اقتصاد بیدار


     

     

    برچسب ها