عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازار سرمایه بهترین بازار، برای جذب نقدینگی

عصر بازار: کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر برای نقدینگی هیچ بازاری بهتر از بازارهای پول و سرمایه نیست؛ چرا که از یک طرف قیمت سهام در بورس ارزان بوده و از طرف دیگر هم حباب قیمتی مطرح نیست.

بازار سرمایه بهترین بازار، برای جذب نقدینگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، هاشم باروتی کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر رسیدن به توافق در مذاکرات بر بازار سهام گفت: با توجه به این که بازار سرمایه حجم کوچک‌تری از اقتصاد را دربرمی گیرد، بنابراین شدت تاثیر‌پذیری‌ آن از رفع تحریم‌ها و رسیدن به توافق بیشتر است.

    وی با اشاره به تاثیر توافق در مذاکرات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بر اقتصاد کشور اظهار کرد: در خصوص تاثیرپذیری اقتصاد و بنگاه‌های تولیدی از این اتفاق باید دستکم یک یا دو سال منتظر بود.

    کارشناس بازار سرمایه در این‌باره ادامه داد: در صورتی که سایر مولفه‌های اقتصاد کشور در شرایط مطلوبی قرار داشته باشند، می‌توان انتظار  بهبود این مولفه‌ها در کنار نتایج مثبت اقتصادى توافق هسته‌اى و رفع تحریم‌ها بتوانند بر سودآوری شرکت‌ها و نیز بهبود شرایط اقتصادی اثر داشته باشند.

    باروتی با بیان مزیت‌های بازار سرمایه برای جذب نقدینگی گفت: در حال حاضر برای نقدینگی هیچ بازاری بهتر از بازارهای پول و سرمایه نیست؛ چرا که از یک طرف قیمت سهام در بورس ارزان بوده و دیگر حباب قیمتی هم مطرح نیست و از طرفی دیگر موج مثبتی از مذاکرات هسته‌ای در بورس به راه افتاده است که نوید بخش رونق اقتصادی خواهد بود.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: در صورتی که معاملات بازار سرمایه رونق بگیرد و رشد شاخص و قیمت‌ها ادامه داشته باشد می‌توان انتظار ورود نقدینگی جدید به بازار را داشت.

    برچسب ها