عصر خودرو

طی سالهای گذشته؛

۲۳۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان

عصر بازار- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری : میزان صادرات محصولات دانش بنیان در سال‌های گذشته به ۲۳۰ میلیون دلار رسیده است.

۲۳۰ میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, مجتبی شریعتی نیاسر در مراسم افتتاح ساختمان مرکزی پارک علم و فنآوری قزوین گفت: با فعالیت 5 هزار و 888 شرکت دانش بنیان، استقرار 3 هزار و 92 واحد فناور در پارک ها،  میزان صادرات محصولات دانش بنیان در سال‌های گذشته به 230 میلیون دلار رسیده است.
    به گفته شریعتی ؛ در برخی حوز‌ه ها مانند نانو، فناوری در رتبه ششم و در صنایع نظامی در جایگاه شاخصی هستیم.
    وی با اشاره به جایگاه علمی استان قزوین, گفت : پارک علم و فنآوری قزوین,  دانشگاه بین المللی امام خمینی با 8 هزار دانشجو و 300 عضو هیئت علمی, ظرفیت های خوبی هستند که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.
    معاون آموزشی وزرات علوم، تحقیقات و فنآوری بیان کرد: بیش از 2 هزار مقاله isi در دانشگاه بین المللی قزوین چاپ شده است.
    شریعتی افزود :  با این که نقد‌هایی به دانشگاه آزاد اسلامی داریم، اما دانشگاه آزاد اسلامی قزوین جز بهترین دانشگاه هاست.
    به گفته وی رشد کمی در دانشگاه‌ها کافی است و باید کیفی سازی دانشگاهی در اولویت باشد.
    معاون آموزشی وزرات علوم ، تحقیقات و فنآوری با بیان دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی گفت: در ابتدای انقلاب هیچ پارک علم و فنآوری در کشور نداشتیم و از سال 92 بیش از 669 مرکز پژوهشی فعال شده است.
    شریعتی بیان کرد : تعداد مراکز رشد از 146 مورد در سال 92 به تعداد 186 مرکز در سال گذشته رسید و تعداد پارک‌ها از 32 مورد به 42 پارک افزایش یافت.
    وی گفت: در پنج سال گذشته تعداد آزمایشگاه‌های مرکزی از 21 مورد به 133 مورد رسیده و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک‌ها از 14 مورد به هزار و65 مورد افزایش یافته است.
    معاون آموزشی وزرات علوم، تحقیقات و فنآوری افزود: تعداد واحد‌های فناور مستقر در پارک‌ها از 3هزار و 92 شرکت در سال 92 به 5هزار و 888 شرکت در سال گذشته رسیده است.
    شریعتی گفت: صادرات محصولات دانش بنیان از 14 میلیون دلار به 230 میلیون دلار افزایش یافته و صادرات فناوری از 23 به 234 مورد رسیده است.
    وی بیان کرد: همچنین در این مدت شرکت‌های زایشی از 43 مورد به تعداد 1053 مورد افزایش یافته و مجموع فروش شرکت‌ها از 469 میلیون دلار به 6 برابر رسیده است.
    معاون آموزشی وزرات علوم، تحقیقات و فنآوری افزود: ظرفیت کشور در این عرصه‌ها بسیار بالاست و تا 2 سال قبل بیش از 30 هزار دانش آموخته در شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌ها مشغول به کار شدند.
    شریعتی افزود: محیط پارک‌های علم و فنآوری منجر به اشتغال مرتبط شده و امروز که در کشور 100 هزار دانشجوی دکترا و 20 هزار فارغ التحصیل دکتری داریم این پارک‌ها می‌توانند ظرفیت اشتغال بالایی برای تحصیل کردگان ایجاد کنند.
    وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی نقش محوری در جهان اسلام و کشور‌های منطقه در حوزه علم و فناوری ایفا می‌کند.

    برچسب ها