عصر خودرو

صندوق بین المللی پول:

صادرکنندگان نفت هنوز از شوک نفتی ۲۰۱۴ بهبود نیافته‌اند

عصر بازار- رییس صندوق بین‌المللی پول گفت: صادرکنندگان نفت هنوز از آسیبی که با سقوط شدید قیمت‌های نفت در سال ۲۰۱۴ متحمل شدند، بهبود نیافته‌اند و این درحالی است که آینده روشن نیست.

صادرکنندگان نفت هنوز از شوک نفتی ۲۰۱۴ بهبود نیافته‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، رییس صندوق بین‌المللی پول (IMF)، کریستن لاگارد گفت صادرکنندگان نفت هنوز از آسیبی که با سقوط شدید قیمت‌های نفت در سال 2014 متحمل شدند، بهبود نیافته‌اند و این درحالی است که آینده روشن نیست.

    لاگارد که در کنفرانسی در دوبی صحبت می‌کرد گفت: رشد اندک قیمت‌ها ادامه خواهد یافت اما چشم‌انداز قیمت‌ها به شدت نامشخص است.

    او گفت: علی‌رغم اصلاحات قابل‌توجهی که هم در بخش هزینه‌ها و هم در بخش درآمدها، صورت گرفته است و حتی با وجود مالیات بر ارزش افزوده و مالیات‌های غیرمستقیم، با افت درآمدها، کسری مالی کشورهای تولیدکننده نفت به کندی کاهش می‌یابد. این باعث شد که در سال 2018 نسبت بدهی تولیدکنندگان نفت به درآمد ناخالص ملی، 33 درصد شود، درحالی‌که این میزان در سال 2013 تنها 13 درصد بود.

    از زمان سقوط قیمت‌ها در 2014، حتی دولت‌های ثروتمند عربی هم با کسری شدید بودجه مواجه شده و مجبور شده‌اند این فاصله را با فروش اوراق قرضه پر کنند.

    برچسب ها