عصر خودرو

رکورد تازه خرید سهام در بازارهای نوظهور

عصر بازار- بانک آمریکایی مریل لینچ اعلام کرد حجم سرمایه گذاری در بازارهای نوظهور توسط سرمایه گذاران در هفته گذشته به رکورد بی سابقه ۱۱.۱ میلیارد دلار رسید.

رکورد تازه خرید سهام در بازارهای نوظهور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، بانک آمریکایی مریل لینچ در گزارش خود اعلام کرد که حجم سرمایه گذاری در بورس و اوراق قرضه بازارهای نوظهور توسط سرمایه گذاران در هفته گذشته به رکورد قابل توجهی رسید.

    این بانک آمریکایی اعلام کرد سرمایه گذاری در بازار اوراق قرضه در بازارهای نوظهور به 11.1 میلیارد دلار رسید که بیشترین رقم از می سال 2018 میلادی به بعد محسوب می شود؛ ضمن اینکه سرمایه گذاری در بازار خرید سهام هم به 4.3 میلیارد دلار و سرمایه گذاری در فلزات گرانبها به 400 میلیون دلار رسید.

    همچنین مریل لینچ اعلام کرد که سرمایه گذاران از دوم ژانویه به بعد 36 میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری و 10 میلیارد دلار سهام فروختند. در میان کلاس دارایی های پرریسک، 16 میلیارد دلار خرید، 26 میلیارد دلار فروش سهام بازارهای نوظهور و 7 میلیارد دلار سهام آمریکایی و اروپایی ثبت شده است.

    این بانک آمریکایی اعلام کرد، سرمایه گذاران در ماه های اخیر در بحبوحه انتظارات عدم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به خرید سهام و اوراق قرضه بازارهای نوظهور روی آورده اند. مریل لینچ اعلام کرد بزرگترین تهدید برای درآمد هر سهم در 3 سال آینده شتاب عوام گرایی بواسطه مالیات، قانونمند کردن و دخالت دولت ها است.

    بر پایه این گزارش، مریل لینچ اعلام کرد که از سال 2012 میلادی به بعد از هر 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام گرفته شده توسط بخش خصوصی، 55 میلیارد دلار در بخش اوراق قرضه، 35 میلیارد دلار در سهام و 10 میلیارد دلار در پول نقد و ابزارهای مالی جایگزین بوده است و افزایش ناگهانی در سرمایه های پرریسک در سبد سهام وجود ندارد.

    برچسب ها